نماینده مردم تهران گفت: در جلسه امروز تعیین عضویت نمایندگان، 3 مؤلفه دانش، تجربه و سابقه عضویت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جلالی: دانش، تجربه و سابقه؛ ملاک عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس
کاظم جلالی نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور و عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم گفت: انتخاب کمیسیون‌ها در این دوره معتدل‌تر از دوره‌های قبل مجلس است.

وی افزود: در دوره‌های قبل در کمیسیون امنیت ملی قریب به 70 تا 80 نماینده متقاضی داشت اما در این دوره حدود 40 نفر ثبت‌نام کردند.

جلالی تصریح کرد: با وجود اینکه فرهنگ مهم‌ترین مقوله در کشور است اما متاسفانه  فقط 3 یا 4 نماینده خواهان حضور در کمیسیون فرهنگی بودند.

این نماینده مجلس دهم از تشکیل جلسه تعیین و تکلیف عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی خبر داد و گفت: امروز رؤسای شعب 15گانه به اضافه یکی از نواب رئیس در راستای تعیین اعضای کمیسیون‌ها جلسه تشکیل خواهند داد، که در این جلسه براساس 3 مؤلفه دانش، تجربه و سابقه عضویت در کمیسیون تصمیم‌گیری خواهد شد.

نماینده مجلس تصریح کرد: بر این اساس کمیسیونی که بیش از نیاز عضو دارد باید افراد مازاد را به کمیسیون‌های دیگری منتقل کند.

وی درباره انتخاب رئیس کمیسیون‌ها ادامه داد: رئیس و هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی توسط اعضای کمیسیون‌ها انتخاب می‌شود اما براساس اصلاح آیین‌نامه در مجلس ‌نهم رئیس کمیسیون اصل 90 با رأی مستقیم نمایندگان انتخاب می‌شود.

جلالی خاطر نشان کرد:  نمایندگانی که برای ریاست در کمیسیون‌ها مطرح هستند برای عضویت با دوستان دیگر صحبت و یارکشی می‌کنند و زیر پوست مجلس این اتفاق‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار