نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد جان کری باید درباره برنامه هسته‌ای ایران شهادت بدهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، جیسون چافتز – نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا – امروز اعلام کرد برنامه‌ای برای دعوت از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا برای گواهی دادن درباره ویرایش فیلم کنفرانس مطبوعاتی برنامه هسته‌ای ایران در سال 2013 پیش از برگزاری جلسه کمیته نظارت مجلس دارد.

چافتز در این باره گفت: او (کری) باید در این مورد پیش از آنکه کنگره و کمیته نظارت این موضوع را تشریح کنند، شهادت دهد. وی در ادامه با متهم کردن مدیریت اوباما به عیب پوشی و فریب افکار عمومی، افزود: ما سوالات فراوانی درباره ایران داریم زیرا از تمامی جزئیات که در مذاکرات رخ داده است بی‌خبریم. 

نماینده جمهوریخواه آمریکا در ادامه افزود: این رویداد اتفاقی نبوده است بلکه از یک الگوی از پیش تعیین شده پیروی کرده است. 

جان کری روز جمعه با انتقاد از تغییر عمدی فیلم کنفرانس خبری وزارت خارجه این کشور در مورد ایران این اقدام را احمقانه، خام و نادرست خواند. وی افزود: مایلم بفهمم دقیقاً چه اتفاقی و به چه علت رخ داد. با این وجود، وزارت خارجه آمریکا هفته پیش اعلام کرد کسی که این فیلم را ویرایش کرده است به یاد نمی‌آورد که این اقدام را به دستور چه کسی انجام داده است.
 
چافتز هفته گذشته از جان کری درخواست کرد تمامی مدارک و وسایل ارتباطی مرتبط در ویرایش و حذف این فیلم را تحویل دهد. وزارت خارجه آمریکا پذیرفته است که این فیلم از روی عمد ویرایش شده است. چافتز معتقد است سوالات زیادی درباره توافق هسته‌ای ایران وجود دارد که اکنون زمان پاسخ دادن به آن است. او تاکید کرد: حقایق باید در این باره افشا شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار