انتقاد نماینده جمهوریخواه آمریکا از عملکرد اوباما در قبال ایران

«رز لتینن» با انتقاد از عملکرد دولت آمریکا در قبال ایران، در سخنانی واهی کشورمان را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا متن بیانیه رز لتینن نماینده مجلس نمایندگان آمریکا درباره موضوع حمایت ایران از تروریسم و نیز موضوع تحریم های ایران را منتشر کرد.

این نماینده آمریکایی مدعی شد درحالی که تهدید تروریسم جهانی همچنان تکامل می یابد، ایران همچنان در رده نخست دولت های حامی تروریسم قرار دارد اما با این وجود مقامات دولت آمریکا همچنان فاقد راهبرد در مقابله با داعش هستند و در اجرای تحریم های ایران سستی می کنند.

نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدای آمریکا که رئیس کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقا در مجلس نمایندگان آمریکا نیز هست در واکنش به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره تروریسم در سال دوهزار و پانزده ، این بیانیه را منتشر کرده است.

رز لتینن در این بیانیه ادعا کرده است:گزارش سالیانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره تروریسم روشن و واضح است: ایران در رده نخست دولت های حامی تروریسم قرار دارد که  به آموزش ، حمایت مالی و تجهیزاتی و مسلح کردن گروههای تروریستی در سراسر جهان ، اقدام می کند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هنوز هم تحریم های متنوعی را دراختیار دارد تا این اقدام غیر قانونی به وسیله رژیم ایران را هدف قرار دهد اما با این وجود از هرگونه اقدام خودداری می کند و عملکردش در مقابل تهران ضعیف است.

دولت آمریکا باید به صورت کامل و با شدت، اقدام به اجرای تحریم های موجود بکند. دولت نباید برای جلوگیری از هرگونه اقدام کنگره به منظور افزودن بر  تحریم های ایران، تلاش کند، تحریم هایی که می خواهند رژیم را به علت حمایت از تروریسم و سایر رفتارهای غیرقانونی اش، وادار به پاسخگویی کنند. در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین درحال روشن شده است که گروههایی مثل داعش و القاعده، یاد گرفتند که در یک منطقه متمرکز نباشند و از محیط های موجود نهایت بهره برداری را بکنند و نیز از ضعف عملیات های ضد ترور بهره برداری کنند.

موضوع ناراحت کننده، این است که ما همچنان یک گام عقب هستیم چون دولت تمایل ندارد  اقدام قاطع بکند و این تهدید ها رامهار کند. دولت باید رویکرد انفعالی را کنار بگذارد و یک برنامه قابل اعتنا در زمینه مقابله با داعش ارائه کند نه اینکه برنامه هایی را دنبال کند که به دنبال حفظ وضع موجود باشد و وضعیت کنونی را ادامه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار