تبریز؛

تاکید وزیر کشور بر نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی

رحمانی فضلی با تاکید بر نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: هیچ اقتصاد مقاومتی بدون مردم معنا ندارد، لذا دولت ها باید موانع را رفع کنند و برای اقتصاد مقاومتی زمینه را هموار کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ وزیر کشور شامگاه گذشته در جلسه شورای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه  نظام بودجه ریزی ما مشکل دارد و موجب بی تعادلی و عدم توازن می شود،گفت  اقتصاد مقاومتی موضوعی لازم و علمی است که هر فرد عاقلی ضرورت آن را احساس می کند،

عبدالرضا رحمانی فضلی  تبدیل اقتصاد مقاومتی به باور عمومی جامعه را ضروری دانست و افزود: کشور ما به جهت دارا بودن منابع مختلف باید اقتصاد مقاومتی را به سرمنزل مقصود برساند.

وزیر کشور بر کاهش تشریفات زائد اداری و ایجاد سهولت و روان سازی کارها تاکید کرد و گفت: تمرکز اختیارها از آسیب های اقتصاد مقاومتی است.

وی  با بیان این که در استان ها باید نظام بروکراسی کاهش یابد، گفت: تنها 15 درصد امور نیازمند تصمیم گیری در سطح ملی است.

رحمانی فضلی  با اشاره به این که سرعت پیشرفت فناوری در دنیا ساختارها را نیز تغییر داده است، گفت: افزایش سرعت تغییرات موجب افزایش مطالبات می شود.

وزیر کشور افزود: به عنوان کشور انقلابی اگر نتوانیم به این تغییرات برسیم توان رقابت با دنیا را نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: ما تنها نباید خود را متمرکز به بازار قالی و میوه کنیم زیرا دست یابی به سایر بازار قدرت و ارزش افزوده ما را افزایش می دهد.

وزیر کشور گفت: باید به گونه ای کار کنیم که مطالبات مردم و تغییرات را پاسخ داده و قدرت رقابت را بالا ببریم.

وی بزرگ ترین مطالبه جامعه را مطالبه انقلاب دانست و افزود: همه باید بر آن پافشاری و برای تحقق آن تلاش کنیم.

رحمانی فضلی  افزود: مردم عنصر اصلی اقتصاد مقاومتی هستند و هیچ اقتصاد مقاومتی بدون مردم معنا ندارد، لذا دولت ها باید موانع را رفع کنند و برای اقتصاد مقاومتی زمینه را هموار کنند.

وی  با بیان این که حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی کند است، تاکید کرد: باید روش ها و شیوه ها را به مرور تغییر دهیم، زیرا مهم این است که نظام پای کار آمده و پرچم قضیه را رهبری به دست گرفته اند.

وزیر کشور گفت : مجلس هم برای اجرای اقتصاد مقاومتی قانون را تصویب کرده است، لذا همه قوا و مسئولان باید برای اجرای آن پای کار بیایند.

وی گفت : موضوع درون زا بودن اقتصاد از ابتدای انقلاب مطرح بود، ولی رهبر معظم انقلاب مانیفست اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند که به طور حتم باید درون زا بوده و برون نگر باشد.

وزیر کشور با اشاره به این که برون نگر بودن مترادف با عدم واردات نبوده و فقط صادرات محض نیست، گفت: ما می توانیم فناوری، مدیریت و کالاهای سرمایه ای را وارد کنیم و در کنار آن به امر صادرات نیز اهتمام کنیم.

وی گفت: اگر می خواهیم تولید خوبی داشته باشیم، باید بازارهای منطقه را حفظ کنیم، زیرا بازارهای منطقه ظرفیت بزرگی برای صادرات کالاهای تولید داخل است.

وزیر کشور افزود: در حکومت دینی، رضایت مندی و مشارکت مردم شرط است، بنابراین به مردمی نیاز داریم که راضی بوده و همراه نظام باشند و در کارها مشارکت کنند.

رحمانی فضلی، نخستین خواسته مردم را عدالت دانست و اضافه کرد: اکنون ما مشکل عدالت توزیع منطقه ای، عدم رعایت عدالت در توزیع منابع و جمعیت را داریم، لذا عدالت محوری مساله ای است که باید مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر عدالت محوری رعایت نشود، منجر به مهاجرت و حاشیه نشینی می شود که حاشیه نشینی نیز تبعاتی مانند بزه کاری را به دنبال دارد.

رحمانی فضلی  یادآوری کرد: باید در جاهایی سرمایه گذاری کنیم که دانش و فناوری جهانی را به همراه داشته باشد؛ الحمدلله ما امروز به سخت ترین و پیچیده ترین فناوری ها دسترسی داریم ولی باید بسترها را فراهم کنیم.

وزیر کشور با اشاره به افزایش بهره وری در تولید گفت: باید زمان را کوتاه کرده و کیفیت را افزایش دهیم تا قدرت رقابت با محصولات خارجی را داشته باشیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.