یاسوج ؛

اعزام 635 مبلغ به مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از اعزام 635 مبلغ دینی به نقاط مختلف این استان همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت الاسلام حمید برازش افزود: 250 نفر از این تعداد روحانی مبلغ غیربومی و از حوزه علمیه قم و مابقی نیز بومی هستند.

وی پاسخگویی به شبهات دینی،تحکیم مبانی دینی و اعتقادی خانواده ها ،تبیین سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تشریح مبانی انقلاب اسلامی بویژه جایگاه والای ولایت فقیه را از جمله وظایف و رسالت مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان ااعلام کرد.

برازش تصریح کرد: البته تبلیغ و تبیین مبانی اعتقادی و دینی از سوی روحانیون و طلاب نیز باید متناسب با نیاز روز جامعه و مخاطبان باشد.

وی مهارت در سخنوری، شناسایی مخاطبان، آشنا به علوم و فنون روز و مردمی بودن را نیز از جمله ویژگی های بارز و ضروری در وجود یک مبلغ دینی دانست.

برازش یاداور شد: تبلیغ و تبیین صحیح مبانی دینی و اسلامی مناسب ترین راه برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی است.

وی از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و دینی در بیش از 200 مسجد این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

برازش یکی از دغدغه های اساسی در حوزه تبلیغات اسلامی را کمبود اعتبار دانست و گفت: برای تامین حق الزحمه 210 روحانی فعال در مساجد این استان سالانه به بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون 700 مسجد، 51 خانه عالم و 480 خانه قرآنی با مشارکت مردم و خیران در این استان مشغول فعالیت های فرهنگی، قرآنی و دینی هستند.

امام جمعه موقت یاسوج نیز کمبود مبلغان دینی و آشنایی ناکافی برخی از روحانیون و طلاب به مبانی و اندیشه های اصلی دینی و اسلامی را از مشکلات و دغدغه های جدی در حوزه تبلیغات و تبیین مبانی اسلام در این استان دانست.

حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم افزود: چنانچه مبانی دینی ، اعتقادی و اندیشه های اسلام به نحو مطلوب و اثرگذار به جامعه تفهیم و تبلیغ شود به همان میزان نیز معضلات و چالش های فرهنگی و اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: افزایش روزافزون معضلات و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه و خانواده ها نیز تا حدود زیادی ناشی از تبیین ناصحیح احکام دینی است.

وی ورود برخی فرقه های مذهبی و انحرافات دینی را از مهمترین آسیب های جدی فراروی مبانی اسلامی و اعتقادی دانست و گفت: مبلغان دینی و روحانیون نیز باید به نحو مطلوب خانواده ها بویژه جوانان را نسبت به خطرات ظهور این گونه فرقه های نوظهور آشنا کنند

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.