کدام مردان از نظر زنان جذاب ترند؟

نتایج پژوهش های جدید نشان می دهند که مردانی که به خودشان عطر می زنند، در نظر خانم ها جذاب تر به نظر می رسند.

کدام مردان از نظر زنان جذاب ترند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهشگران سالها است این را می دانند که بوی طبیعی بدن انسان در تلقی ها در مورد جذابیت افراد مؤثر است. با این همه، مردم معمولاً به قدری از خوشبو کننده ها استفاده می کنند که این بوی طبیعی بدن خود را تحت تأثیر قرار می دهند. تنها در آمریکا، سالانه رقمی در حدود ۱۸ میلیارد دلار صرف خرید خوشبوکننده ها می شود.
 
 اما این خوشبو کننده های مصنوعی چگونه می توانند بر جذابیت افراد تأثیر بگذارند؟ دکتر کارولین آلن، استاد دانشگاه استرلینگ در بریتانیا که بر روی این پروژه کار کرده است به همراه همکارانش بر مفاهیم زنانگی و مردانگی که به نظر می رسد مفهوم جذابیت را در درون خود داشته باشند متمرکز شده اند. آنها از ۱۳۰ نفر از افراد شرکت کننده در آزمایش خواستند به تصاویر ۲۰ مرد و ۲۰ زن نگاه کنند و بگویند تصاویر تا چه مردانگی و زنانگی را برایشان تداعی می کند.
 
از گروه ۲۳۹ نفره دیگری از افراد که در آزمایش شرکت داشتند هم خواسته شده بود نمونه بوی بدن ۴۰ نفر از افرادی را که تصاویرشان گرفته شده بود، در دو حالت استفاده و عدم استفاده از خوشبوکننده، رتبه بندی کنند.
 
نتایج آزمایش نشان می داد امتیاز زنان به مردانی که مردانگی چهره شان کم قلمداد شده بود، در حالت عدم استفاده از خوشبوکننده هم همچنان پایین بود. این در حالی است که همین مردان اگر از خوشبوکننده ها استفاده کرده بودند، جذابیت بیشتری در رتبه بندی ها پیدا می کردند.

نکته جالب این بود که مردانی که از همان ابتدا و از طریق تصاویر دارای مردانگی بالا تشخیص داده شده بودند، در صورت استفاده از خوشبوکننده جذاب تر نمی شدند.
 
استفاده یا عدم استفاده از خوشبوکننده ها، تأثیری در افزایش یا کاهش جذابیت زنان در نظر مردان ندارد و این احتمالاً به این معنی است که زنان توانایی بویایی قوی تری نسبت به مردان دارند.
 
منبع:ساعت 24
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.