سرهنگ پور بافرانی گفت:تغییرات بارز در شیوه زندگی افراد در ماه رمضان، منجر به تغییر در الگوی رفتارهای ترافیکی از جمله کاهش بار ترافیکی در روز، تراکم بارترافیک حوالی افطار و افزایش احتمالی ترافیک در ساعات شب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سرهنگ احمد پور بافرانی گفت :مطالعات ترافیکی نشان می دهد که نحوه رانندگی در فصول مختلف سال و همچنین در مناسبت های ویژه به دلایل گوناگون از جمله دگرگونی در الگوی ترافیک درون شهری و برون شهری تغییر کرده و به تبع آن میزان تخلفات و تصادفات رانندگی تغییرات محسوسی پیدا می کند.

وی گفت :از این رو کاربران ترافیکی باید با بهره گیری از آموزه های دینی و اخلاقی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نموده و بدین ترتیب به حقوق اجتماعی همدیگر احترام بگذارند و به موارد زیر دقت نمایند:

- سفرهای درون شهری خود را با برنامه ریزی به ساعات پیک ترافیک موکول ننمایند.
- به حقوق دیگران احترام گذاشته و اولویت های عبور سایر کاربران ترافیکی و وسایل نقلیه را مد نظر قرار دهند.
 - در زمانهایی که معابر از سطح سرویس مناسب ( خلوتی معابر ) برخوردار بوده ،سعی نمایند با سرعت مجاز و مطمئن تردد نموده و از عجله و شتاب بیهوده بپرهیزند.
- در مقابل صنوف مختلف از پارک غیر مجاز و دوبله و هر نوع توقفی که از روانی ترافیک کاسته و منجر به کندی عبور و مرور می گردد بپرهیزند و با توجه به اینکه این قبیل تخلفات مصداق بارز تضییع حق الناس بوده،‌ بنابراین سعی نمایند به حقوق اجتماعی روزه داران  احترام گذاشته تا همگی از ترافیکی ایمن و روان بهره مند شوند.

رئیس پلیس راهنمایی استان در خصوص رعایت نکات ایمنی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: خانواده ها مراقب نوجوانان و جوانان خود باشند تا در ساعات بعد از افطار تا سحر با استفاده از وسایل نقلیه به خصوص موتور تردد کمتری در سطح شهر داشته باشند و در صورت نیاز به تردد حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: 17 نقطه ترافیکی استان در ساعت های شلوغی و مواقع افطار توسط عوامل راهنمایی و رانندگی روان سازی می شود .



برچسب ها: قم ، ماه رمضان ، افطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار