رئیس اتاق اصناف دزفول گفت: 170 واحد غیر مجاز فروش انواع سم کشاورزی در این شهرستان شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدکاظم خدایی نژاد بیان کرد: این واحدها اقدام به فروش سموم غیربهداشتی، غیراستاندار و قاچاق می نمایند.

وی تعداد واحدهای مجاز فروش سموم کشاورزی را بالغ بر 100 واحد برآورد کرد و گفت: تعداد واحدهای غیرمجاز فروش سموم کشاورزی در دزفول از تعداد واحدهای مجاز پیشی گرفته است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دزفول حجم سموم غیراستاندارد در شهرستان دزفول را بسیار زیاد ارزیابی کرد و افزود: حجم بالای این سموم غیر بهداشتی استفاده شده در مزارع کشاورزی موجب به چالش کشیده شدن سلامت محصول های کشاورزی دزفول شده است.

خدایی نژاد خواستار برخورد جدی با واحدهای غیرمجاز فروش سم کشاورزی در دزفول شد و خاطرنشان کرد: تلاش اتحادیه اصناف ساماندهی این واحدها است تا در چارچوب قانون و مقررات بهداشتی عمل کنند.

این مقام مسئول اذعان داشت: چنانچه واحدهای فروش غیرمجاز سم الزام های قانونی را رعایت کنند پروانه کسب برای آن ها صادر و در غیر این صورت مغازه آن ها پلمپ می گردد.

وی اظهار کرد: این فروشگاه ها که در نقاط مختلف شهرستان دزفول پراکنده اند سموم مورد نیاز کشاورزان سایر شهرها و برخی استان های همجوار را نیز تامین می کنند.

برخی از این مراکز اقدام به عرضه سم هندی غیر مجاز و غیر استاندارد می نمایند.

در شهرستان دزفول سالانه 2 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.