پنجعلی: ماه مبارک رمضان، پنجره ای به سوی خداست

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: ماه مبارک رمضان یک ضیافت الهی است که انسان ها در این ماه به خداوند نزدیک تر می شوند.

پنجعلی:ماه رمضان،پنجره ای به سوی خداستمحمد پنجعلی درگفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،اظهارکرد: روزه نيز از نظر جسمي ، بهداشتي، فردي ، اجتماعي، اخلاقي و معنوي هداياي ارزشمندي را براي روزه دار به ارمغان مي‌آورد. روزه از سويي خانه تكاني عظيم براي دستگاه هاضمه و گوارش و از سوي ديگر ورزشي روحاني براي قوي كردن ايمان، اراده، پايمردي و استقامت، گذشت و ايثارگري است.

وی ادامه داد: در واقع  برنامه ماه مبارك رمضان، براي انسان‌سازي است، يعني برنامه اين است كه انسان‌هاي معيوب در اين ماه خود را تبديل به انسان‌هاي سالم، و انسان‌هاي سالم خود را تبديل به انسان‌هاي كامل كنند. 

برنامه ماه مبارك رمضان برنامه تزكيه نفس است، برنامه اصلاح معايب و رفع نواقص است، برنامه تسلط عقل و ايمان و اراده، بر شهوات نفساني است.

پنجعلی در پایان یادآورشد: زمانی که با تیم ملی فوتبال کشورمان برای انجام بازی های آسیایی 1364 به سنگاپور سفر کرده بودیم این مسابقات هم زمان با ماه مبارک رمضان بود ،من و چند ملی پوش روزه می گرفتیم اما سرمربی تیم ملی موافق این کار در روز بازی نبود. به هر حال ما روزه می گرفتیم و مشکلی هم برایمان ایجاد نمی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار