اصفهان؛

تئاتر شهر در تنگنای مالی

با بخشیده شدن عوارض ساخت تئاتر شهر و صدور پروانه از سوی شهرداری اصفهان گام مهمی در اجرای این طرح برداشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان گفت: با توافق انجام شده بین ادارۀ ارشاد اصفهان و شهرداری، در خصوص بخشیده شدن عوارض مربوط به شهرداری ساخت این مجموعه بزودی شروع می شود.

حجت الاسلام ارزانی گفت این مجموعه یک طرح ملی است، بر طبق قاعده باید زمین و عوارض و پروانۀ ساخت آن را استان اصفهان تقبل کرده و تأمین اعتبارات برای ساخت آن به عهدۀ پایتخت باشد.

مدیر کل ارشاداستان اصفهان افزود: سال های گذشته 100 میلیارد برای پیش برد این طرح ملی هزینه شده اما سهم واقعی اصفهان از این اعتبارات بسیار ناچیز و در حد گودبرداری بوده است.

وی با بیان عزم جدی برای ساخت تئاتر در اصفهان یقینا بسیاری از مشکلات اهالی هنر را در اصفهان رفع می کندگفت بسیاری از هنرمندان تئاتر در اصفهان از مشکلات مالی رنج می برند که با ساخت این مجموعه میتوان صنعت تئاتر را در شهر زنده کرد.
گفتنی است که سالن تئاتر شهر، بخشی واقع در مجموعۀ سالن اجلاس سران در پروژه شهید کشوری به مساحت 25 هزار متر مربع است که طرح ساخت آن از سال 1390 آغاز شده و متولی ساخت این سالن اداره ارشاد است که هم اکنون ریاست آن را حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی بر عهده دارد. 


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار