نزدیک به 500 هزار ترازوی سبک در فروشگاه‌های اصناف کشور وجود دارد.

سالانه 500 هزار ترازوی سبک اندازه‌سنجی می‌شود  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رییس مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد کشور در حاشیه‌ی دومین همایشی استانی که به‌مناسبت روز جهانی اندازه‌گیری در بوشهر برگزار شد گفت: هم‌اکنون نزدیک به 500 هزار ترازوی سبک در فروشگاه‌های اصناف کشور وجود دارد که سالانه دست‌کم یک بار برای صحت عملکرد چک و بررسی می‌شوند.
 
خسرو معدنی‌پور افزود: 40 هزار نازل سوخت در پمپ‌های عرضه‌ی سوخت در کشور هست که سالانه نیم درصد افت دقت دارند؛ این نازل‌ها به‌طور میانگین 2 تا 4 بار در سال چک می‌شوند و اگر شکایتی هم به ما برسد بیش از این هم بررسی می‌شوند.

 وی اضافه کرد: علم اندازه‌گیری از علومی‌ست که به بیشتر امور زندگی ما مربوط می‌شود و باید مردم نسبت به آن و حقوق خود در این زمینه آگاه باشند.

تراز بودن ترازوهای فروشگاه‌ها، نازل‌های سوخت، دستگاه‌های آزمایش‌های گوناگون پزشکی و دستگاه‌های مختلف وزن‌کشی موضوع مهمی است که مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد کشور آنها را بررسی می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر هم گفت: این اداره پارسال 3 بار تمامی نازل‌های سوخت و ترازوهای مغازه‌های شهرستان بوشهر را کنترل کرد و انتظار دارد اصناف دیگر شهرستان‌های استان نیز همکاری بیشتری در این زمینه با استاندار داشته باشند.

 محمدرحیم بهره‌مند از مردم خواست شکایات خود را در این باره به سامانه‌ی پیامکیِ 10001517 بفرستند تا پیگیری شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
خوبه