دو گروه اقتصادی از کشورهای ایتالیا و روسیه با تولید‌کنندگان بخش کشاورزی این استان مذاکراتی انجام دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوين ؛ مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:گروه‌های اقتصادی این دو کشور درباره صادرات نهاده‌های کشاورزی و واردات ماشین‌آلات کشاورزی بحث و تبادل نظر کردند.

محمود محمودی افزود: در مذاكره با  گروه اقتصادی ایتالیایی مقرر شد ضمن مذاکرات مجدد ، گروه ایتالیایی ادوات کشاورزی را در سال اول به صورت آزمایشی وارد کند و در صورت کارایی لازم و رضایت و استقبال کشاورزان در سال دوم سرمایه‌گذاری و تکنولوژی این ادوات به استان قزوین منتقل شود.

وی افزود : همچنين در مذاكره صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان قزوین با گروه تجار روسی مقرر شد هیأت روسی نهاده‌های کشاورزی مانند کنجاله آفتابگردان، جو، گندم برای خوراک دامی و ذرت را وارد کنند که گفتگو با اتحادیه دامداران این استان انجام شده و در شرف عقد قرارداد هستند.

 به گفته مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ، طبق این مذاکرات تولید و صادرکنندگان استان قزوین هم انواع میوه، سبزی، صیفی، گل، خشکبار، کشمش، مرغ و تخم‌مرغ را به روسیه صادر می‌کنند.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین يكی از بزرگترين مزايای اين مذاكرات را رفع مشكل حمل و نقل بيان كرد و گفت : مقرر شد که طرف روسی با همان ماشین‌آلات که خوراک دامی را وارد استان قزوین می‌کنند، صادرات این استان را هم  برای روسیه حمل کنند.

محمودی افزود: مزیت دوم این مذاکرات این است که واردکننده اقلام دامی، اتحادیه دامداران استان قزوین است و بهای اقلام صادراتی هم به صورت ریالی در این استان قابلیت پرداخت خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به توافقات انجام شده پس از ارسال مدارک طرفین و تأیید نهایی قرارداد مربوط به واردات نهاده‌های کشاورزی و صادرات مربوطه، این قرارداد نهایی و اجرایی می‌شود.
انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار