شهرکرد؛

شناسایی طرح های نیمه تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی

استاندار چهارمحال و بختیاری، از شناسایی طرح های نیمه تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی، در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح ها در زمینه های بهداشت و درمان، ورزش و جوانان و بخش های اقتصادی است که برای تکمیل و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی، همچنین از اختصاص سه هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار بانکی به طرح های صنعتی نیمه فعال و فعال استان خبر داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: این میزان اعتبار به عنوان سهم عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در استان، از سوی بانک مرکزی اختصاص یافته و سیستم بانکی موظف به ارائه این تسهیلات به واحدهای صنعتی است.

سلیمانی اضافه کرد: انتظار می رود بانک ها به منظور حمایت از بخش تولید و فعال کردن واحدهای نیمه فعال و تعطیل، بدهی های معوق واحدهای صنعتی را تقسیط کنند.

وی گفت: آب مورد نیاز صنایع شرق استان نیز از طرح ملی انتقال آب بن به بروجن تأمین می شود.

سلیمانی همچنین دستگاه های اجرایی استان را مکلف به ارائه گزارش فعالیتهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی، به صورت هفتگی و ماهانه کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری هم گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و روند خودکفایی مددجویان، 8 هزار و 459 نفر در استان وام ضروری دریافت کردند.

ابوالقاسم رستگار افزود: همچنین بمنظور حمایت و خودکفایی مددجویان در استان، زمینه بازاریابی، قیمت گذاری، فروش و تجمیع محصولات و فرش تولیدی آنها هم فراهم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، در هفته جاری دو مجتمع تولید نمد بهرام آباد و تولید خاتم شیخ شبان راه اندازی شد.

بهمن عسگری افزود: برای اجرای این دو طرح 4 میلیارد ریال کمک بلاعوض به کارآفرینان اختصاص یافت که هر یک از این طرح ها برای 15 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

گفته می شود: بیش از یک هزار و 700 طرح نیمه تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار