پنج مقر شورای ملی انتخابات، برای برگزاری همه پرسی‌ برکناری رئیس جمهور ونزوئلا به دلیل تهدید بمب گذاری تخلیه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ونزوئلایی «ال ناسیونال»، مقرهای شورای ملی‌ انتخاباتی در استانهای تاچیرا، یاراکوی، آراگوا، مریدا و دلتا آماکورو به دلیل احتمال وجود مواد منفجره که هنوز تایید نشده‌اند، تخلیه شدند.

در این رابطه مسئولین مقر شورا در مریدا، یک تابلو را که بر روی آن نوشته شده بود 'به دلیل تهدید خشونت از سوی گروه های خشن، این تأسیسات تعطیل می‌ باشد' بر سر در ساختمان نصب کردند.

حزب ائتلاف مخالف دولت «میز وحدت دموکراتیک» برای روز سه شنبه فراخوان یک تظاهرات جدید در کاراکاس به سوی شورای ملی‌ انتخاباتی به منظور درخواست از این شورا به برگزاری همه پرسی درزمان مقرر، داده بود.

مخالفان دولت به این دلیل بر اعتراضات خود اصرار می‌ ورزند که اگر همه پرسی‌ قبل از 10 ژانویه سال آینده برگزار نشود، هرچند که ونزوئلایی ها موفق شوند مادورو را از قدرت برکنار کنند، انتخابات ریاست جمهوری جدیدی برگزار نخواهد شد بلکه «آریستوبولو ایستوریز» معاون وی تا سال 2019 و به طور موقت جانشین وی خواهد بود.

تظاهرات روز سه شنبه پس از آنکه پلیس مانع شد که تظاهرکنندگان به سوی مقر شورای ملی‌ انتخاباتی پیشروی کنند، منجر به درگیری بین پلیس و مخالفان دولت شد.

ماموران یک کمربند امنیتی تشکیل دادند که تظاهرکنندگان تلاش بر دور زدن آن را داشتند .این باعث شد که ماموران به پرتاب گاز اشک آور بپردازند و تظاهرکنندگان نیز با پرتاب سنگ و دیگر اشیاء به پلیس پاسخ دادند.

«انریکه کاپریلس» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که در این تظاهرات شرکت کرده بود، پس از این درگیری ها گفت، همچنان به سوی این شورا راهپیمایی خواهند کرد تا این نهاد صحت نزدیک به دو میلیون امضای ارائه شده در ماه مه به سازمان برای برگزاری همه پرسی‌ را تایید کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار