رئیس سازمان جهاد کشاورزی از راه اندازی سامانه 131 برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی با اشاره به قابلیت‌هایی که بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال هر چه بیشتر در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، اظهار کرد: برای این که بتوانیم اشتغال‌زایی را در استان افزایش دهیم، لازم است تا این بخش را بیش از پیش حمایت کنیم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رونق تولید در استان نیز با توجه هر چه بیشتر به بخش کشاورزی حاصل می‌شود و همچنین می‌توانیم با توجه هر چه بیشتر به کشاورزی در استان توانایی صادرات خود را بالا ببریم.
 
وی با اشاره به برخی کمبودهای زیرساختی که در بخش کشاورزی استان از جمله در صنایع تبدیلی و سردخانه‌ای وجود دارد، افزود: باید سرمایه‌گذاران را برای ورود به این دو بخش در استات ترغیب کنیم تا بتوانیم محصولات کشاورزی و باغی را از چنگ دلالان خارج کرده و اجازه ندهیم که دسترنج کشاورز و باغ‌داران ما به هدر برود.
 
گوهرگانی در ادامه به برخی از تغییر کاربری‌های غیرقانونی و غیرضرور در استان اشاره کرد و گفت: در مجموعه جهاد کشاورزی به شدت با این پدیده مقابله خواهیم کرد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از راه‌های ما برای مقابله با این کار راه‌اندازی سامانه 131 در استان است که برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی راه‌اندازی شده است.
 
این مسؤول گفت: شروع نقشه کاداستر در استان را داریم که کل اراضی زراعی و باغی استان را در این نقشه شناسنامه‌دار خواهیم کرد.
 
گوهرگانی گفت: یکی دیگر از راه‌های مقابله با تغییر کاربری‌های زمین‌های زراعی و باغی در استان اجرای ماده 56 برای رفع مداخلات میان کشاورزان از یک سو و منابع طبیعی از سوی دیگر در خصوص اراضی است که بر سر آن با یکدیگر اختلاف دارند.
 
وی به کارهای دیگری که تاکنون در این خصوص انجام شده، اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کمیسیون ماده 33 از دیگر اقداماتی است که در این زمینه برگزار می‌شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی به سایر فعالیت‌هایی که در حال حاضر توسط جهاد کشاورزی در استان انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی گندم از سایر فعالیت‌های ما در استان به شمار می‌رود که در حال حاضر در مناطق مختلف استان این اقدام در حال انجام است.
 
گوهرگانی گفت: گندم از محصولات استراتژیکی است که در اولویت خرید تضمینی در جهاد کشاورزی است و همچنین خرید دانه‌های روغنی مانند کلزا نیز در دستور کار قرار دارد.
 
این مسؤول به اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات این صندوق می‌توان کارهای بزرگی در حوزه کشاورزی استان انجام داد که بر همین اساس ارتباط دائمی با صندوق در مرکز داریم و مسؤولان ارشد استانی نیز پیگیر اعتبارات بخش کشاورزی از محل این صندوق هستند.
 
انتهای پیام/ف - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.