صادرات از گمرک‌های استان بوشهر 40 درصد بیش از مدت مشابه پارسال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: در دو ماه ابتدای امسال بیش از شش میلیون و 491 هزار تن کالای غیر نفتی به اضافه میعانات گازی به ارزش حدود دو میلیارد و 748 میلیون دلار از گمرک‌های این استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن 40 و ارزش یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

بهنام نوروزی با اشاره به افزایش 26 درصدی وزن صادرات کالاهای غیر نفتی بدون حساب کردن میعانات گازی افزود: در دو ماه امسال بیش از سه میلیون و698 هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش حدود یک میلیارد و 620 میلیون دلار از گمرک‌های استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن 26 درصد رشد داشته است.

 وی مقصد کالاهای صادراتی از استان بوشهر را به ترتیب کشورهای امارات متحده عربی‌، هند‌، کویت، قطر، عراق و ویتنام و عمده اقلام صادراتی را روغن پایه تصفیه اول، الکیل بنزن خطی، نرمال پارافین، مخلوط سرندی و گچ بنایی عنوان کرد.

نوروزی درباره واردات کالا بدون مقایسه میزان آن به نسبت سال قبل،گفت: در دو ماه امسال 166 هزار تن کالا به ارزش حدود 264 میلیون دلار از راه این گمرک‌ها وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر همچنین از درآمد دو هزار و 481میلیارد ریالی گمرک‌های این استان در دو ماه امسال خبر داد.

در استان بوشهر 14 گمرک وجود دارد که 10 گمرک در حوزه واردات و صادرات و بقیه در حوزه واردات کالاهای ملوانی و تعاونی مرزنشینان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.