آشنایی با آداب و رسوم و مناسکی که ایرانیان در ماه مبارک رمضان دارند، از جمله اهداف برنامه‌های رادیو فرهنگ در این ایام است.

محمد صادق رحمانیان مدیر رادیو فرهنگ در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: رویکرد رادیو فرهنگ در ماه مبارک رمضان توسعه فرهنگ با محوریت اخلاق و تعامل با مخاطب و ترویج سبک زندگی است.  

امسال ویژه برنامه «سحوری» در لحظات عرفانی سحرگاه رمضان و برنامه «شهر و رمضان» ویژه افطار ماه مبارک رمضان را برای شنوندگان پخش می‌کنیم.

«سحوری» برنامه سحرگاه رادیو فرهنگ در ماه رمضان است که از 18 خرداد و همزمان با آغاز ماه مبارک هر روز ساعت 3:30 پخش می شود. این برنامه به پخش ادعيه و مناجات سحر و آماده سازی فضای معنوی در سحرهای ماه رمضان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: شنوندگان این برنامه، با کتاب های عرفانی، سخنان عارفان بزرگی چون خاقانی، مولانا و عطار، مقامات عرفانی آشنا خواهند شد. در این برنامه حجت الاسلام اسدالله طاهر رضی و سید حسن شهرستانی به عنوان کارشناس در برنامه مباحث را در وادی عرفان مطرح خواهند کرد.

وی عنوان کرد: «شهر و رمضان» ویژه برنامه رادیو فرهنگ در لحظات دعا و نیایش افطار خواهد بود. این ویژه برنامه به فرهنگ و آداب و رسوم ماه رمضان در قالب مستند گزارشی- معرفی اماكن مذهبی تهران اختصاص دارد. مازیار شفاعتی و فرناز خندان که کارشناسان این برنامه هستند در طول ایام ماه مبارک رمضان سفری مستند به اماکن و مقصدهای فرهنگی تاریخی و مذهبی خواهند داشت و حال و هوای رمضان را از امامزاده ها، مساجد تاریخی، هیات های مذهبی، حسینیه ها و زورخانه ها روایت می کنند.

رحمانیان در خصوص برنامه های فصل تابستان رادیو فرهنگ تصریح کرد: با توجه به تعطیلی مدارس نگاه خاصی به شنوندگان داریم. قرار است جشنواره رادیویی را طراحی  و راه اندازی کنیم که در حقیقت هزینه ای برای ما نخواهد داشت.

وی ادامه داد :طرح اولیه این است که چهار جشنواره براساس گروههای رادیو فرهنگ به نام های جشنواره ادبی، آیینی، گردشگری، کتاب را در استودیو  برگزار می کنیم و در پایان جشنواره برندگان را اعلام می کنیم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار