یک هنرمند سنگ تراش گفت: یکی از بزرگترین و سنگین ترین سماورهای سنگی جهان در مشهد نصب می شود.

نصب یکی از بزرگترین سماورهای سنگی جهان در مشهدرمضان معمر در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد٬ با بیان اینکه تراش این سماور سنگی به همت شبانه روزی ۳۰ نفر از سنگ تراشان ماهر و هنرمند خراسان و در مدت سه ماه انجام شده است، گفت: این سماور سنگی قرار است در بوستان کوهسنگی در معرض نمایش عموم قرار گیرد.

این هنرمند سنگ تراش در مورد انتخاب طرح سماور برای تراش به صورت سنگ افزود: یکی از دلایل ساخت سماور سنگی این است که سماور نماد جمع شدن خانواده کنار یکدیگر است.

وی با بیان اینکه هنر سنگ تراشی موجب ایجاد کارآفرینی در شهر مشهد شده است، گفت: سنگ "هرکاره" با نام علمی"سرپانتین" برای حکاکی تصاویر و نقوش زیبا در شهرستان مشهد کاربرد دارد.

معمر افزود: به همت بخش فرهنگی شهرداری مشهد مقدس این سماور سنگی بزرگ در کارگاه سنگ تراشی و قلم زنی چناران تراش خورده است.

این هنرمند سنگ تراش افزود: در مجموع این سماور سنگی ۷ قطعه دارد و وزن هر قطعه این سماور سنگی از ۵۰۰ کیلو تا ۲ تن و نیم است. همچنین پس از تراش وزن این سماور سنگی به ۱۰تن رسید.

معمر خاطر نشان کرد: هنر سنگ تراشی و قلم زنی بر روی سنگ٬ هنر سنتی و بومی شهرستان مشهد است.

وی در مورد اهمیت استفاده از صنایع دستی خاطرنشان کرد: بهره مندی از صنایع دستی موجب آرامش روح و روان افراد می شود.

معمر گفت: وضعیت هنرمندان صنایع بسیار خوب است و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی از این قشر زحمت کش جامعه حمایت می کند.

وی درباره چالشی که برای هنرمندان وجود دارد تصریح کرد: مکان فروش وعرضه صنایع دستی هم اکنون برای هنرمندان مهم ترین چالش است.

معمر با بیان اینکه تاکنون به همت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی اقدامات مفیدی در این عرصه انجام شده است گفت: بهتر است برای رفع مسئله مکان و فروش صنایع دستی٬ تعداد فروشگاه های عرضه صنایع دستی در مشهد مقدس را افزایش داد.

انتهای پیام/س - س



برچسب ها: نصب ، سماورسنگی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.