مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: حدود 35 درصد خونهای تولیدی انتقال خون استان کرمان به مصرف بیماران تالاسمی به عنوان مصرف کنندگان دائمی خون می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدرضا مهدیزاده با بیان اینکه اهدای خون در ماه مبارک رمضان کاهش می یابد افزود: این در حالیست که مصرف فرآورده های خونی در این ماه کاهش ندارد.

وی با بیان اینکه حوادث، سوانح و اعمال جراحی نیز در ماه رمضان همچون سایر ماهها وجود دارد و به قوت خود باقی است ، خاطر نشان کرد: امسال نیز مانند سال های گذشته از اهداکنندگان خون به ویژه اهداکنندگان مستمر در این استان دعوت می شود اهدای خون در ماه مبارک رمضان را فراموش نکنند.

مهدیزاده تصریح کرد: افراد روزه داری که قصد اهدای خون را دارند با صرف سحری کافی و مایعات زیاد در ساعات اولیه روز برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مراکز انتقال خون بعد از افطار نیز فعال هستند ، گفت: روزه داران می توانند با صرف یک افطاری مختصر با مصرف مایعات کافی بعد از افطار به این مراکز مراجعه و خون اهدا کنند.

وی با بیان اینکه افراد با اهدای یک واحد خونی جان سه بیمار را نجات می‌ دهند، افزود: روزه داران اهدای خون را به دلیل زیاد بودن مراجعه کنندگان به شب های قدر موکول نکنند.

مهدیزاده خاطر نشان کرد: دو مرکز انتقال خون در شهر کرمان و چهار مرکز در شهرستان های رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: خون ، تالاسمی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار