رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از ثبت نام 340 طرح در سامانه اطلاعات و خدمات سازمان صنعت و معدن (بهین یاب) خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید حاجتی این طرح را برای فعال سازی واحدهای صنعتی نیمه تمام یا راکد عنوان کرد و گفت: متقاضیان بعد از بررسی، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند که بخشی از سود تسهیلات به صورت یارانه برای آن ها در نظر گرفته می شود.

به گفته وی، گزارش عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات از هفته آینده در جلسات ارائه و ارزیابی خواهد شد.

حاجتی بیان داشت: واحدهای نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد و واحدهایی که با همه ظرفیت خود فعالیت نمی کنند در اولویت اعطای تسهیلات قرار دارند.

وی اذعان کرد: شهرستان هایی که نرخ بیکاری بیش از متوسط استانی دارند نیز در این طرح جزو اولویت ها به شمار می آیند و واحدهای صنعتی مستقر در این شهرستان ها جزو گام نخست بررسی ها قرار می گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان این طرح را یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: برنامه 1 ساله با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی تنظیم می شود که بر اساس هفت اولویت تعریف شده در قانون برنامه بودجه است، همچنین این برنامه در راستای تحقق 24 بند سیاست ابلاغی رهبری و 12 برنامه ملی خواهد بود.

جمال عالمی نیسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با انتقاد از عملکرد بانک های استان بیان داشت: بانک ها در خوزستان کارنامه موفقی ندارند.

وی افزود: اگر چه بانک های خوزستان در جذب سرمایه موفق بوده و رتبه دوم یا سوم کشور را در این زمینه دارا هستیم، اما در پرداخت تسهیلات عملکرد ناموفقی داشته و استان سی ام کشور هستیم.

عالمی نیسی تصریح کرد: انتظار است که بانک های استان با همت و احساس مسئولیت بیش تر در طرح اقتصاد مقاومتی همکاری کنند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.