دبیر انجمن صنایع لبنی کشور گفت:با توجه به محدودیت دولت عراق از ابتدای سال جاری، کارخانجات لبنی با کاهش 6 درصدی صادرات مواجه شدند.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کاهش صادرات به عراق اظهار داشت: با توجه به محدودیت دولت عراق، وضعیت صادرات مناسب نیست به طوریکه از ابتدای سال جدید کارخانجات خبرهایی مبنی بر کاهش 6 درصدی صادرات به عراق را اعلام کردند.

باکری با بیان اینکه عمده صادرات لبنیات به عراق، افغانستان و  تاحدودی به کشورهای حاشیه خلیج فارس است، بیان کرد: سال گذشته صادرات لبنیات 640 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که از این میزان ارزآوری 400 هزارتن به عراق صادر شده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی کشوربا اشاره به صادرات پنیر به روسیه تاکید کرد: صادرات پنیر به روسیه به تازگی آغاز شده به طوریکه تاکنون تنها دو کانتینر وارد این کشور شده تا  کارخانه ها بتوانند نتیجه بازخورد را ببیند چرا که توان صادرات تا سقف 500 میلیون دلار ارز آوری تنها به روسیه وجود دارد.

وی با اشاره به تخصیص مشوق های صادراتی افزود: اگر بازارهای هدف با زیان دهی مواجه شوند، مشوق صادراتی می تواند ضمن جبران ضرر و زیان به استمرار صادرات منجر شود.

باکری تصریح کرد: در حال حاضر سرانه مصرف کمتر از شیر خام تولیدی است و از این رو کارخانه ها با مازاد مواجه هستند .

گفتنی است که اجرای قانون خرید حمایتی از دامداران تا حدودی می تواند در جذب مازاد شیر خام موثر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار