نماینده مردم رشت در مجلس گفت: نمایندگان یشتر تحت تاثیر افکار عمومی تقاضا دارند در برخی کمیسیون های خاص قرار بگیرند.

"غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی" نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت علاقه نمایندگان مجلس دهم برای عضویت در برخی کمیسیون های خاص اظهار داشت: اشخاصی که علت چنین علاقه مندی هایی را دریافت پول بیشتر و یا حق ماموریت بالاتر می دانند در حقیقت می خواهند نوعی فضا سازی کنند.

وی افزود: در این میان بحث ضرورت ها و مطالبات مردم مطرح است.به طور مثال از هر 10 نفری که به ما به عنوان نماینده مراجعه می کنند حتی یک نفرشان هم تقاضای فرهنگی ندارد. در حال حاضر همه تقاضای بهبود شرایط اقتصادی را دارند و نمایندگان هم تصورشان این است که در حوزه اقتصادی ورود کنند.

نماینده مردم رشت با اشاره به تخصص های برخی نمایندگان در حوزه های امنیتی گفت: برخی نمایندگان به علت داشتن پیشینه و تخصص امنیتی و سابقه فعالیت در سازمان هایی مانند سپاه و نیروی انتظامی تقاضا دارند در کمیسیون امنیت ملی به کار خود ادامه دهند.

ایمن آبادی درباره تدابیر اندیشیده شده برای رفع ازدحام نمایندگان در برخی کمیسیون ها گفت: افراد بر اساس تجربه و تخصص می توانند در کمیسیون خاصی قرار بگیرند اما بعضی از نمایندگان شرایطشان طوری است که می توانند در کمیسیون هایی که تقاضای کمتری دارد به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: روز گذشته جلساتی در هیات رییسه برگزار شد و در آن به نمایندگان جدید الورود که می توانند در کمیسیون های دیگر نقش داشته باشند مشاوره داده می شوند و ظرف هفته آینده مشکل کمیسیون های خالی حل خواهد شد.

جعفرزاده ایمن آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در صورت مخالفت نمایندگان برای قرار گرفتن در کمیسیون های خالی مجلس چه ساز و کاری اندیشیده است گفت: تاکنون چنین مشکلی پیش نیامده است. به طور مثال فرض بگیرید نماینده ای می خواهد در کمیسیون بودجه قرار بگیرد اما زمانی که این کمیسیون پر باشد و وی هیچ سابقه ای در این کمیسیون ندارد دیگر نمی تواند ادعایی داشته باشد و در نهایت به حرف هییت رییسه تمکین می کنند.

نماینده مردم رشت تصریح کرد:در این باره باید حقیقتی را در نظر داشته باشیم و آن این است که نمایندگان به شدت تحت تاثیر فشار افکار عمومی هستند و اگر در کمیسیون هایی مانند فرهنگی و اجتماعی عضو شوند مردم حوزه انتخابیه آن ها تصور می کنند نسبت به مسائل اقتصادی بی توجه بودند.

وی افزود: البته این به معنای بی اهمیت بودن فرهنگ نیست.مشکلات فرهنگی به علت ملموس نبودن شاید مورد غفلت قرار گرفته اند. بنده دیروز با برخی نمایندگان صحبت می کردم که چرا علاقه به کمیسیون هایی مانند فرهنگی و اجتماعی ندارند و آن ها معتقد بودند که درست است که وضعیت فرهنگی نیاز به رسیدگی دارد اما مردم بیشتر از ما تقاضاهای اقتصادی دارند.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: البته در این مورد مشکل از نا آگاهی مردم سر چشمه می گیرد.مردم نمی دانند که موضوعات مهمی چون ورزش،سینما، چاپ، موسیقی و غیره در کمیسیون فرهنگی مطرح می شود.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: اگر تخصص من بودجه نبود؛ حتما در کمیسیون فرهنگی حضور پیدا می کردم.علی رغم آموزش هایی که در ابتدای کار مجلس به نمایندگان داده می شود به نظر می رسد این آموزش ها اصلا کفایت نمی کرده و موج افکار عمومی بر روی خواست نمایندگان همچنان غلبه دارد و آن ها بیشتر تحت تاثیر افکار عمومی تقاضا دارند در برخی کمیسیون های خاص قرار بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار