مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری خراسان رضوی از برگزاری ویژه برنامه های روز جهانی صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسين زارع صفت گفت: به مناسبت فرا رسيدن روز جهانی صنايع دستی برنامه های گوناگونی به منظور گراميداشت اين روز در خراسان رضوی تدارک ديده شده است كه تجليل از هنرمندان صنايع دستی و تكريم هنرمندان پيشكسوت از مهمترين برنامه های اين اداره كل است.

وی افزود: به همين مناسبت نمايشگاهی در خانه ملک شامل تعدادی از آثار نفيس صنايع دستی استان در رشته های مختلف از 16 خرداد به نمايش گذاشته شده و به مدت يک هفته ديگر ادامه دارد و علاقه مندان می توانند برای بازديد از اين نمايشگاه از ساعت 8 الی 14 به خانه ملک در خيابان امام خمينی (ره) مراجعه كنند.

مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: به مناسبت روز صنایع دستی و به پاس قدردانی از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی ، طبق معمول همه ساله دیداری با هنرمندان پيشكسوت انجام می شود.

زارع صفت با اشاره به تقديراز هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی افزود: در این بخش از برنامه روز جهانی صنایع دستی به گروهی از هنرمندان برجسته و فعالان صنایع دستی در حوزه های آموزش، توسعه و ترویج، بازرگانی، حمایت از تولید و لوح تقدیر به همراه تندیس یاد بود اهدا می شود.

وی همچنين به ارائه گواهی نامه 50 نفر از هنرمندان فعال حوزه صنایع دستی که در برنامه داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی سال 1394 موفق به دریافت این نشان گردیدند نيز به عنوان يكی ديگر از برنامه های روز جهانی صنايع دستی اشاره كرد.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: همچنين به این مناسبت از کارشناسان فعال شهرستان های استان که در سال گذشته تعامل و همکاری خوبی را با ستاد مرکزی در حوزه های مختلف داشته اند تقدیر به عمل خواهد آمد.

زارع صفت گفت: در راستای اهداف حمایت سازمان از تولید کنندگان صنایع دستی و به منظور ارائه خدمات تخصصی در جهت تولید و ارتقاء وضعیت صنایع دستی، ایجاد می شود که شامل واحدهای مختلف از جمله واحد های کارگاهی، آموزشی، فروشی، مشاوره می باشد كه در همين ارتباط خانه صنایع دستی بجستان و گناباد از پروژه های آماده برای افتتاح است.

20 خرداد به نام روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است.

انتهای پیام//



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار