اجرای این طرح سبب مدیریت بیشتر بر استفاده منابع آبی زیرزمینی استان سمنان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: اجرای طرح مهم تجهیز چاه های آب به کنتور هوشمند در استان سمنان موفقیت‌آمیز بوده و امروز تقریباً همه چاه‌های آب این استان به کنتورهای هوشمند مجهز شده‌اند.

محمدرضا خاموشی با اشاره به اینکه نصب کنتورهای هوشمند آب سبب جلوگیری از اضافه برداشت مالکان چاه‌های آب در استان سمنان می‌شود خاطرنشان کرد: اجرای این طرح سبب مدیریت بیشتر بر استفاده منابع آبی زیرزمینی استان سمنان شده است.

وی افزود: استان سمنان کمترین چاه‌های آب غیرمجاز در کشور را دارد و بیشترین سهم از کسری مخازن آب‌های زیرزمینی استان سمنان مربوط به اضافه برداشت از چاه‌های آب مجاز استان سمنان است که با نصب این کنتورهای هوشمند این مهم نیز تا حدود زیادی مدیریت می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته بسیاری از چاه‌های غیرمجاز استان سمنان برای پروانه بهره‌برداری تعیین تکلیف شده‌اند و افزود: مرحله بعدی انسداد چاه‌های آب غیرمجاز در استان سمنان بود که این طرح نیز هم‌اکنون در حال اجراست.

وی تصریح کرد: تاکنون طرح‌های متعددی در راستای احیا و تعادل بخشی منابع آبی زیرزمینی در استان سمنان اجرایی شده است و طرح‌هایی مانند حفاظت کیفی منابع آبی استان سمنان و طرح تشکل آبران و نیز طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) ازجمله این طرح‌هاست.

خاموشی افزود: اجرای دقیق و با برنامه طرح تعادل بخشی و احیای منابع آب زیرزمینی، تنها راه نجات استان سمنان از بحران کمبود آب است و امروز باید با مدیریت منابع آبی به دنبال احیا و تعادل بخشی این منابع حیاتی و ارزشمند و حفظ آن برای استفاده نسل‌های آینده باشیم.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: آب ، چاه ، کنتور هوشمند ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.