با بسته شدن رودخانه زاینده رود یک میلیون ماهی تلف و 6 میلیارد خسارت به اکوسیستم رودخانه وارد شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره محیط‌ زیست طبیعی استان اصفهان در خصوص مرگ و تلفات آبزیان هنگام باز و بسته شدن رودخانه زاینده‌رود اصفهان اظهار کرد: در این چند سالی که آب زاینده‌رود باز و بسته می‌شود این مشکل به وجود آمده که ماهی‌های زیادی برای هر دفعه باز و بسته شدن آب از بین می‌روند.
ستایش افزود: در تیر ماه سال گذشته زمانی که آب زاینده‌رود را بسته بودند، سازمان محیط‌زیست مکان‌هایی در حوزه اصفهان که آب در آن‌ها مانده و راکد شده بود را بررسی کرد و در کل 16 کانون تلفات ماهی مشخص شد، حدود 74 هکتار و طول 9 کیلومتر کل این بستر بود که ماهی‌ها در آن در حال تلف شدن بودند.
رئیس اداره محیط‌زیست طبیعی استان اصفهان تصریح کرد: در این اقدام بیش از یک میلیون ماهی در این فصل تلف‌ شدند و به این دلیل که همزمان با موقع تخم‌ریزی ماهی‌ها بود، بیش از 6 میلیارد تومان خسارت به اکوسیستم وارد شده بود.
وی در خصوص اقداماتی که برای نجات آبزیان صورت گرفته‌ شده، گفت: تا جایی که امکانات داشتیم و در حد توان ماهی‌ها را از این برکه‌ها منتقل و جابه‌جا کردیم که با همکاری نهادهای مردمی محیط‌زیست این کار هر ساله صورت می‌گیرد.
ستایش تاکید کرد با تعامل و هماهنگی بیشتر شرکت آب منطقه‌ای ،شورای کشاورزان و اداره کل حفاظت محیط زیست می‌توان این بحران را کنترل کرد .
رئیس اداره محیط‌زیست طبیعی استان اصفهان بیان کرد:سیاست‌گذاری‌های باز و بسته شدن آب زاینده‌رود در حال حاضر روی صنعت و کشاورزی است و در این میان محیط‌زیست نقشی ندارد و اگر کمی به محیط‌زیست در این امر توجه شود بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی استان اصفهان حل خواهد شد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.