فرماندار آبیک از وجود 49 هکتار بافت فرسوده شهری در مساحت 800 هکتاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛  علی رحمانی در نخستین نشست ستاد باز آفرینی پایدار محدوده های شهری، افزود: آن چه که باید در دستورالعمل و خروجی این ستاد در سطح کشوری، استانی و شهرستانی مورد توجه قرار گیرد، استفاده از امکانات و تجهیزات موجود به نحوه مطلوب و بهینه است.

وی با بیان اینکه در بافت های فرسوده تکنولوژی و ساخت و ساز زیبا وجود ندارد ادامه داد: بافت های جدید، به ویژه طرح خوب و ارزان مسکن مهر به دلیل مشکل در زیرساخت های آن از جمله کمبود مدرسه، پارکینگ و مسجد در آن، با مشکل بزرگی مواجه هستند اما در محله های قدیمی چنین مشکلاتی وجود ندارد.

فرماندار آبیک یادآور شد: باید بافت قدیمی شهر را با آسان سازی منابع دسترسی، بازگشایی معابر و بهسازی امکانات جدید آن با توجه به زیرساخت های موجود، بازآفرینی و با ساخت منظری خوب، فقرزدایی و فرهنگ سازی شوق ماندن با علاقه در این نوع از محله ها را در بین مردم تقویت کرد.

فرماندار آبیک در پایان با اشاره به معرفی سه شهر از هر استان در طرح بازآفرینی بافت های شهری، افزود: این شهر می تواند به عنوان یکی از شهرهای پایلوت استانی برای کارآمدی محله های فرسوده آن معرفی شود.

شهرستان آبیک در 55 کیلومتری شرق استان قزوین واقع شده است.
انتهای پیام/

برچسب ها: بافت ، فرسوده ، آبیک ، هکتار ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.