صیاحی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین و مرغوبترین محصولات شهرستان کارون در تابستان انگور و خرما هستند که 150 هکتار انگور و 2 هزار و 300 هکتار خرما در شهرستان کارون داریم و کمتر از 2 ماه دیگر برداشت خواهد شد و وارد بازار مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
 اهواز، صیاحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون با اشاره به افزایش تولید گندم امسال و خرید از کشاورزان گفت: خوشبختانه امسال یک جهش 30 تا 40 درصد را در تولید گندم داشتیم و بر اساس گندمی که کشاورزان تحویل مراکز خرید دادند نسبت به سال گذشته که میزان خرید گندم در شهرستان کارون 24 هزار و 500 تن بوده که امسال به دلیل بارندگی های زیاد و استفاده کشاورزان از کود و توصیه هایی که کارشناسان در اختیار آنها قرار دادند، تولید ما بین 35 هزار تا 36 هزار تن گندم بوده که تحویل مراکز خرید داده شده است که خوشبختانه این افزایش تولید در کل استان صورت گرفته است.

وی افزود: پارسال کلزایی که تحویل داده ایم کمتر از 100 تن بوده است در حالی که امسال کلزا به عنوان دانه روغنی که نقش بسیار خوبی در تولید روغن خوراکی دارد، امسال 918 تن تولید کلزا داشتیم و عمدتا در کشت صنعت ها تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کارون با اشاره به توزیع کود بین کشاورزان گفت:در رابطه با توزیع کود برای کشت هایی که قبلا داشتیم 625 تن کود اوره ، 367 تن فسفات و 15 تن اوره گوگردی تحویل کشاورزان داده شد.

صیاحی در ادامه با توجه به اعلام آمادگی جهاد کشاورزی کارون در فصل تابستان برای کشت های تابستانه عنوان کرد: بعد از برداشت های اخیری که صورت گرفت در فصل تابستان برای کشت تابستانه آماده می شویم که پیش بینی ما در این کشت 3 هزار و 500 هکتار شلتوک ، 100 هکتار سبزی سیفی ، 950 هکتار لوبیا و 50 هکتار ماش را داشته باشیم که جمعا برای کشت تابستانه 4 هزار و 600 هکتار کشت خواهیم داشت.

صیاحی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین و مرغوبترین محصولات شهرستان کارون در تابستان انگور و خرما هستند که 150 هکتار انگور و 2 هزار و 300 هکتار خرما در شهرستان کارون داریم و کمتر از 2 ماه دیگر برداشت خواهد شد و وارد بازار مصرف می شود که این محصولات جزو کشت تابستانه شهرستان کارون خواهد بود.

صیاحی با اشاره به مسئولیتی که برای تنطیم بازار به خصوص در ماه رمضان به جهاد کشاورزی محول شده است گفت: جلسات متعددی در این رابطه گرفته شده است که با کمک اداره صنعت،معدن و تجارت بتوانیم این قیمت ها را در شهرستان کارون کنترل کنیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

مدیر جهاد کشاورزی کارون در رابطه با آبیاری تحت فشار بیان کرد: در رابطه با آبیاری تحت فشار کارهای خوبی در شهرستان کارون صورت گرفته است که سال گذشته ما هیچ گونه آبیاری تحت فشاری در شهرستان نداشتیم ولی با پیگیری های که صورت گرفته شد 50 هکتار افتتاح شد و 110 هکتار دیگر مطالعات آن انجام شده است و اگر بتوانیم فرهنگ استفاده از روش های نوین را در شهرستان کارون گسترش دهیم قطعا می تواند به بخش کشاورزی و بهینه سازی مصرف آب کمک کند.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، کارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.