مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت : شهرستان جوین با داشتن 450 هکتار سطح زیر کشت کلزا هم در سطح زیر کشت و هم میزان تولید رتبه اول خراسان رضوی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد علیرضا هاشم آبادی افزود : امسال از این سطح زیر کشت پیش بینی می شود 1000تن دانه روغنی برداشت و تحویل گردد.

وی گفت : کلزا یک گیاه مدیریت پذیر و سازشکار است که با مدیریت خوب می شود میزان برداشت آن را افزایش داد همچنین برای کشاورز در تناوب کشت باعث کاهش آفات و بیماری ها به خصوص در کشت گندم خواهد شد و 20 درصد افزایش برداشت در تناوب کشت گندم بعد از کلزا را خواهد داشت.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه 80درصد مواد اولیه روغن خوراکی کشور از خارج وارد می شود افزود: این نیاز به یک عزم جهادی برای افزایش سطح زیر کشت دانه های روغنی دارد .

حسن بهرامی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی جوین گفت : ما با هدف علمی کردن بخش کشاورزی دو سال است که فعالیت خود را در شهرستان آغاز کرده ایم و 13 روستا را به عنوان نمونه در نظر گرفته و کارشناس مربیان همگام با کشاورز حضور دارند .

حمزه جلمبادانی کارشناس مربی طرح بسیج همگام با کشاورز با اشاره به راهنمایی ها و کمک های انجام شده به کشاورزان در قالب این طرح گفت : در این طرح با افزایش ارتباط مستمر بین کشاورز و کارشناس در قالب کارگروه های روستایی تمرکز منطقه ای افزایش یافته که نتایج خوبی را در برداشت محصولات همراه داشته است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.