روزنامه فایننشنال تایمز نوشت عربستان قصد دارد به منظور کسب درآمد غیر نفتی، از خارجی های مقیم این کشور مالیات دریافت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه "فایننشنال تایمز" انگلیس در گزارشی نوشت:  عربستان سعودی قصد دارد در تلاشی برای کسب درآمد غیر نفتی، قانونی را برای دریافت مالیات از خارجی های مقیم این کشور تصویب کند.

در این گزارش آمده است: وزیر امور مالی عربستان گفت: "عربستان به منظور کسب درآمد غیر نفتی و کاهش هزینه های ایجاد سرمایه گذاری لازم برای طرح 72 میلیارد دلاری توسعه اقتصادی و نیز پایان دادن به تکیه بر نفت به عنوان منبع اصلی درآمد، طرح دریافت مالیات از خارجی های مقیم در این کشور را بررسی می کند."

ریاض، که برای اعمال اصلاحات مالی و اقتصادی گسترده، درصدد جذب سرمایه است، اقدامات بی سابقه ای را برای سرمایه گذاری در بازارهای اوراق قرضه جهانی انجام داده است.

دریافت مالیات از خارجی های مقیم در عربستان، امکان کسب درآمد زیادی را برای این کشور فراهم می کند، ولی ممکن است به وسوسه شدن خارجی ها برای ورود به این کشور به عنوان بازاری برای جذب نیروی کار پایان دهد.

تاکنون دریافت نکردن مالیات از خارجی ها، موجب شده است تا افراد زیادی برای کار به این کشور و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سفر کنند.

عربستان سعودی سعی دارد به مانند کشورهای اروپایی، به اتکای خود برکارگران خارجی پایان دهد و در بخش های خصوصی که به صورت گسترده بر بکارگیری کارگران خارجی تکیه دارند، تعداد کارگران سعودی را افزایش دهد.

این در حالی است که عربستان سعودی همچنان در برخی از بخش ها که کارگران سعودی مهارت لازم را ندارند و یا آنکه از کار کردن در آن بخش ابا دارند، به کارگران خارجی نیاز دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
نظر دادن هاتون لالایک داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
نظر دادن هاتون لالایک داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
مگه شما نمیدونید ما فقط خوبیم و همه ای دنیا بد هستن واقعا نمیدونستید از بچگی تا حالا دارن اینو بهمون میگن بجای اینکه گیر بدیم به بقیه خودمون را اصلاح کنیم بهتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
بنازم به نظر دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
مگه ما مالیات اضافه برسازمان نمیدیم؟؟؟هم ازحقوقامون مالیات کم میشه هم ازهروسیله ای که بخیرم نه درصد مالیاتی که باید ازفروشنده و تولیدی اخذبشه رو خریداربدبخت جورشو میکشه حتی روپول اب وبرق وگازم مالیات میگیریم این انصافه که برید توکشورای دیگه دست به تحقیق بزنید؟خیلی مردید کشورخودمونو نقد وبررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
آقا دمت گرم.
به همشون اضافه کن حق پارک در خیابان
عوارضی داخل اتو بانها
خیابان مگه از چی درست میشه
قیره. شنه که همشو از دل خاک بیرون میاد
پول اونم ازما میگیرن
Saudi Arabia
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
يه جوري نوشتيد كه انگار ما نميگيريم،چقدر از اين افغاني ها پول ميگيريم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
اگرعربستان از تبعه بیگانه مالیات میگیرد تن پروری حساب میشود پس در ایران ما که حتی از چیپس وپفک بچه ها وتمام خورد وخوراک مردم کشورش وهزاران مورد .....مالیات میگیرد چه حساب میشود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
دوست عزیز شما اشتباه متوجه شدین منظور از تن پروری سعودی ها اینه که اونا تو کشورشون کار نمیکنن و بجاش از کارگرای خارجی استفاده میکنن لطفا متن رو درست بخونین اونوقت نظرتون رو اعلام کنین
آخرین اخبار