کره‌جنوبی خرید میعانات از ایران را در ماه ژوئن بیش از پنجاه درصد افزایش خواهد داد.

رکوردزنی کره‌جنوبی در خرید میعانات از ایران
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی بزرگترین کشور خریدار میعانات در آسیا، خرید میعانات از ایران را در ماه ژوئن بیش از پنجاه درصد افزایش خواهد داد. 

این منبع افزود پیش بینی می شود محموله های میعانات خریداری شده از ایران به مقصد کره جنوبی در ماه ژوئن به شش میلیون بشکه برسد که معادل دستکم 200 هزار بشکه در روز است. این آمارها که شرکت ملی نفت کره جنوبی منتشر کرده است نشان دهنده رکورد جدیدی در خرید میعانات از ایران و معادل چهار برابر واردات میعانات از ایران در ماه ژانویه است که تحریم های تحمیل شده بر تهران لغو شد. 

گزارش ها نشان می دهد واردات میعانات کره جنوبی از قطر در ماه آوریل به پنج میلیون و 320 هزار بشکه رسید که نوزده درصد نسبت به واردات در ماه ژانویه کاهش نشان می دهد. 

واردات میعانات کره جنوبی از ایران در سه ماهه پایانی سال 2016 افزایش خواهد یافت زیرا ایران قراردادی با شرکت «هیوندای کمیکال» برای تامین میعانات مورد نیاز واحد پالایش تازه تاسیس این شرکت امضا کرده است. 

یک منبع آگاه دیگر نیز گفت شرکت ملی نفت کره جنوبی در حال مذاکره با شرکت ملی نفت ایران درباره توافقنامه واردات در زمان مشخص است. 

کره جنوبی که پنجمین خریدار بزرگ نفت در جهان است در چهار ماه نخست امسال پس از لغو تحریم های ایران در ماه ژانویه، واردات نفت از ایران را به دو برابر افزایش داده و آن را به حدود 248 هزار بشکه در روز رسانده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار