گزارش بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان: خیزش دوباره طالبان/ هدررفت کمک مالی 113 میلیارد دلاری

بنابر گزارش «جان سوپکو،» با وجود هزینه میلیاردها دلار برای بازسازی افغانستان، شورش از سر گرفته شده و طالبان تهدیدی برای امنیت این کشور است .

گزارش بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان: خیزش دوباره طالبان/ هدررفت کمک مالی 113 میلیارد دلاری
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جان سوپکو،» بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان، در مصاحبه با رویترز گفت: حدود 113 میلیارد دلار که کنگره آمریکا از سال 2001 یعنی از زمان حمله نیروهای تحت فرماندهی آمریکا به افغانستان برای سرنگون کردن طالبان به بازسازی این کشور اختصاص داده با سوء مدیریت، فساد مالی و هدر رفت روبرو شده است.

وی در گزارش جدید خود اعلام کرد: کاهش برنامه ریزی شده نیروهای آمریکایی در افغانستان می تواند مشکلاتی را برای تلاش ها در جهت بازسازی این کشور بوجود آورد.

بنابر گزارش سوپکو، کمک مالی آمریکا به بازسازی افغانستان شامل کمک به پروژه هایی در زمینه مقابله با قاچاق مواد مخدر، احداث خطوط برق، توسعه صنایع جدید، بهبود نظام بانکداری و دیگر نظام های حقوقی و نوسازی بخش کشاورزی بوده است که بنا بر این گزارش بیش از 50 درصد از نیروی کار را به خود اختصاص می دهد.

بنابر این مطلب، گرچه سوپکو از اظهارنظر درباره اینکه به عقیده وی چه تعداد نیروی آمریکایی باید در افغانستان بمانند خودداری کرد، این هشدار جدید وی می تواند باعث افزایش فشارها بر باراک اوباما برای تجدید نظر درباره زمان کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان شود.

 اوباما وعده داده است تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را از 9 هزار و 800 نفر فعلی به 5 هزار و 500 نفر در ژانویه سال آینده یعنی زمانی که از سمت ریاست جمهوری کنار می رود، کاهش دهد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار