مازندران با تولید 14 محصول کشاورزی و دامی در کشور وکسب رتبه نخست نیاز توسعه ای به جهش در صادرات محصولات کشاورزی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری مازندران گفت : مازندران با تولید 14 محصول کشاورزی و دامی در کشور و همگام با رتبه داری در بخش تولید برنج ، کیوی ، مرکبات ، مرغ و تخم مرغ ، در حوزه صادرات به جایگاه لازم دست نیافته است .

مهدی رازجویان افزود : ظرفیت های تولید محصولات کشاورزی استان با انجام صادرات به کشورهای دیگر رشد ورونق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه میزان تولید محصولات کشاورزی این استان حدود 6 ميليون تن در سال است گفت : نبود آگاهی و اطلاع از ظرفیت های کشاورزی موجود در استان باعث شده تا دیگر کشورها ازاین پتانسیل ها اطلاعی نداشته باشند .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری مازندران سالانه بیش از شش میلیون تن محصول زراعی وباغی در 470 هزار هکتار اراضی کشاورزی مازندران تولید می شود گفت : کشورهای حوزه دریای خرز ، بازار هدف مناسب برای عرضه تولیدات و محصولات کشاورزی استان هستند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده لازم را برد .

وی به حضور گروه تجاری روسیه هفته جاری در مازندران اشاره کرد و افزود : این گروه که برای خرید محصول هلو به مازندران سفر کردند در بازدید از باغ ها رازجویان از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی به عنوان فرصت های مناسب ایده پردازی برای طرح ها و برنامه های مهم توسعه استان نام برد .

از 24 هزار و 400 كيلومتر مربع مساحت استان مازندران، 2 میلیون و 352 هزار هکتار شامل 960 هزار هکتار جنگل، 982 هزار هکتار مراتع و 470 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و باغی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار