مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از ورود 70 درصد مکمل های ورزشی از مجاری غیر قانونی به کشور خبر داد.

حمید رضا جمشیدی مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل سازمان غذا ودارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص میزان قاچاق در مکمل های ورزشی گفت: از نظر سازمان غذا و دارو محل عرضه فرآورده های تغذیه ای ومکمل های ورزشی فقط داروخانه های مجاز است و خارج از این مسیر هیچ مجرایی قانونی نیست.

وی افزود: مکمل های ورزشی براساس شرایط مختلف به اشتباه در برخی مراکز توزیع می شود به همین دلیل احتمال قاچاق در این حوزه افزایش پیدا می کند و گاهی یک مکمل شناخته نشده با بزرگنمایی های صورت گرفته در ورزشگاه ها در سطح کلان به فروش می رسد.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل سازمان غذا ودارودر مورد میزان قاچاق مکمل های ورزشی در کشورعنوان کرد: با برچسب های اصالت و فرهنگ سازی های انجام شده کمی ازمیزان قاچاق در این بخش کاسته شده است و حدود 70درصد مکمل های ورزشی موجود در بازار از مجاری قانونی وارد نمی شوند.

وی تاکید کرد: میزان تقلب در داروخانه ها به عنوان تنها مجرای قانونی عرضه مکمل های تغذیه ای صفر یا نزدیک به صفر است.

جمشیدی با تاکید بر لزوم توجه و نظارت بیشتر وزارت ورزش به عرضه مکمل های ورزشی در باشگاه ها گفت: کنترل قاچاق مکمل ها جزو برنامه های اصلی سازمان غذا و دارو در سال 95 است.

وی عنوان کرد: میزان و نحوه مصرف مکمل های ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است. در اغلب مکمل های غیر مجاز از هورمون های حیوانی استفاده می شود تا به این وسیله بتوانند میزان فروش خود را بالا ببرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار