رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: احیاء رشته‎های صنایع دستی مخصوص این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ یارمحمدی افزود: یکی از برنامههای در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان احیاء رشته‏های صنایع دستی مخصوص این شهرستان نظیر ورشوسازی و قلم‏زنی است.

وی گفت: رشته‏های صنایع دستی که احتمال از بین رفتن و میرایی آنها وجود دارد، در شهرستان بروجرد احیاء می‏شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد افزوود: یکی از برنامه‏های این اداره همانند سال‏های گذشته برگزاری کلاس‏های آموزشی صنایع دستی پر مخاطب در ایام فراغت از تحصیل دانش‏آموزان و دانشجویان است.

یارمحمدی از برگزاری دو کلاس گره چینی و قلم‏زنی در آینده‏‌ای نزدیک در شهرستان بروجرد خبر داد و افزود: چندین مکان به منظور برگزاری کلاس‏های صنایع دستی در این شهرستان در فصل تابستان در نظر گرفته شده است.

وی گففت: زمان برگزاری کلاس‏های آموزشی صنایع دستی در شهرستان بروجرد پس از برنامه‏‌ریزی‏‌های لازم اطلاع‏رسانی می‏شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد افزود: برگزاری کلاس‏های آموزشی رشته‏های صنایع دستی پر مخاطب در برنامه‏های این اداره گنجانده می‏شود.

یارمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی بازارچه صنایع دستی در شهرستان بروجرد د ر یک سال اخیر اشاره و گفت: بازارچه صنایع دستی بروجرد نخستین بازارچه صنایع دستی در کشور است که بدون صرف اعتبارات دولتی و تنها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و هنرمندان صنایع دستی بر پا شده است.

وی افزود: در برپایی بازارچه صنایع دستی شهرستان بروجرد ادارات و نهادهایی نظیر میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و شهرداری نقش حمایتی داشته‏اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: در 30 غرفه این بازارچه محصولات رشته‏های صنایع دستی نظیر ورشو‌سازی، قلم‏زنی و گیوه‏دوزی عرضه می‏شود.

یارمحمدی افزود: با توجه به قدمت و تنوع رشته‏های صنایع دستی در شهرستان بروجرد این بازارچه صنایع دستی حال حاضر این شهرستان باید بستری برای برپایی بازارچه بزرگتری باشد.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.