مدیرامور آب شهرستان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف آب در چاه‌های حاشیه " سراب نیلوفر"تا شعاع 10 کیلومتری خبر داد و گفت: هنوز روند کاهشی آب سراب نیلوفر آغاز نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرتضی حسن‌آبادی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته برای مدیریت مصرف آب در حاشیه سراب نیلوفر، گفت: برنامه ما برای شعاع 10 کیلومتری سراب نیلوفر است که در این محدوده 420 حلقه چاه مجاز داریم.

وی ادامه داد: قرار شده این چاه‌ها به کنتور هوشمند مجهز شوند که میزان مصرف آنها کنترل و مدیریت شود که البته این کار زمان‌بر است.

مدیرامور آب شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه متاسفانه خود مردم استقبالی برای هوشمند کردن چاه‌ها ندارند، دلیل این امر را هزینه بر بودن آن دانست و اظهارکرد: هزینه هوشمندکردن هر چاه حدود چهار تا پنج میلیون تومان است و از همین رو تجهیز چاه‌ها به کنتور هوشمند به زمان نیاز دارد.

حسن‌آبادی برخورد با چاه‌های غیرمجاز تا شعاع 10 کیلومتری را نیز از دیگر برنامه‌ها دانست و از شناسایی 120 حلقه چاه غیرمجاز در این منطقه خبر داد.

وی یادآوری کرد: از این تعداد 101 مورد تاکنون مسدود شده و پنج مورد نیز در دست اقدام است.

به گفته این مسئول 14 چاه باقی مانده نیز در حال پیگیری هستند که یا مسدود شوند و یا مجوز دریافت کنند.

حسن‌آبادی همچنین محدود شدن کشت ذرت در همین محدوده 10 کیلومتری را نیز ار دیگر اقداماتی دانست که با همکاری جهاد کشاورزی و فرمانداری اعلام شده است.

مدیرامور آب شهرستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه فقط کشت محصولات کشاورزی و چاه‌ها بر سراب نیلوفر اثرگذار نیست، خشکسالی را مهمترین عامل برشمرد و یادآوری کرد: نباید انتظار داشته باشیم با محدود کردن چاه‌ها و کشت ذرت، سراب نیلوفر پر از آب بماند.


انتهای پیام/پ



برچسب ها: کرمانشاه ، مدیریت ، چاه ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.