معاون امور بهداشتی دانشگاه گفت: انتظار می‌رود در فصل تابستان، بیماری‌های اسهالی و بیماری‌های منتقله از حشرات بویژه کنه افزایش یابد.

احتمال افزایش بیماری‎های اسهالی و منتقله از حشرات در تابستان امسال

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جلال‌الدین امیری در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار کرد: روزانه در جهان، پنج هزار کودک بر اثر خوردن آب آلوده جان خود را از دست می‌دهند که برای رفع این مشکل به 42 میلیارد دلار در مدت 15 سال نیاز است.


وی افزود: بر اساس مطالعات سازمان بهداشت جهانی یک دلار هزینه در بخش آبرسانی سالم به روستاها می‌تواند 9 دلار در درمان و پیشگیری از بیماری‌های منتقله از طریق آب آلوده صرفه‌جویی در هزینه‌ها ایجاد کند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه در خصوص وضع کنترل آب شبکه‌های روستایی زیر پوشش آبفار روستایی در 6 ماهه دوم سال گذشته، گفت: از 67 هزار و 883 مورد کلرسنجی در استان، تعداد موارد مطلوب 49 هزار و 432 مورد بود که به صورت درصدی 72.8 درصد مطلوب گزارش شده است.

وی در خصوص وضع کنترل آب شبکه‌های روستایی غیر پوشش آبفار روستایی ادامه داد: از تعداد 5 هزار و 702 مورد کلرسنجی در استان، 3 هزار و 790 مورد یعنی 66.4 درصد مطلوب بود.

امیری خاطرنشان کرد: از نمونه‌های میکروبی شبکه‌های آبرسانی روستایی زیر پوشش آبفار روستایی استان از 945 مورد آزمایش شده، 93.3 درصد از نظر میکروبی مطلوب گزارش شدند.

وی در خصوص مشکلات موجود برای تأمین آب شرب روستایی در استان خاطرنشان کرد: عدم پوشش کامل از نظر آب شرب، فرسودگی و قدمت شبکه‌های آبرسانی، خرابی مخازن و عدم کلرزنی درصد بالایی از شبکه‌های آب آشامیدنی از جمله مشکلات است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه در خصوص بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا نیز گفت: فروردین‌ماه امسال، گرمترین ماه به نسبت مشابه سال‌های گذشته بود.

این مسئول تأکید کرد: به دلیل اینکه میزان بارندگی و رطوبت بالاست، انتظار می‌رود در فصل تابستان بیماری‌های اسهالی و بیماری‌های منتقله از حشرات بویژه کنه افزایش یابد.

امیری خاطرنشان کرد: امسال شرایط بروز طغیان اسهال آبکی و خونی و همچنین وبا و بیماری‌های عفونی مساعد است که این بیماری‌ها در فصل تابستان و پاییز، شیوع می‌یابند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.