دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به وضع این دریاچه در تابستان امسال گفت: بخش عمده‌ای از آبی که اکنون در دریاچه ارومیه وجود دارد در شهریور و مردادماه تبخیر و از بین می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عیسی کلانتریافزود :: انباشت آب دریاچه ارومیه به تدریج انجام خواهد شد به طوری که وسعت پیکره آبی دریاچه ارومیه امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش خواهد یافت تا به حالت پایدار در آید.
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: چون طرح‌های دریاچه ارومیه توسط سه دستگاه اصلی وزارت نیرو، جهاد کشاورزی واستانداریهای استان‌های انجام می‌شود ستاد احیای دریاچه ارومیه وظیفه نظارتی داشته و این دستگاه‌ها با بودجه‌ای که از دولت دریافت می‌کنند برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه را اجرا می کنند
وی بیان کرد: در این میان عملکرد وزارت نیرو خوب بوده و در اجرای طرح‌هایش موفق عمل کرده و می‌توان عملکرد جهاد کشاورزی را نیز متوسط ارزیابی کرد.
کلانتری گفت: بودجه‌ای که از آبهای مرزی در اختیار ما قرار گرفته 100 درصد پرداخت شده ولی بودجه‌ای که از محل مواد 10 و 12 قانون بودجه که مربوط به حوادث مترقبه شده و از محل درآمدهای دولت است حدود 35 درصد در سال گذشته تحقق یافته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بخش ، آب ، دریاچه ارومیه ، تبخیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار