46 درصد تلفات جانی ناشی از تصادفهای درون شهری دراستان بوشهر در سال گذشته مربوط به موتورسیکلت سواران است.

آمار بالای مرگ موتورسواران بوشهریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: آمار تلفات ناشی از تصادف با موتورسیکلت در این استان نسبت به دیگر استانهای کشور بیشتر است.

سرهنگ قدرت الله کشکولی افزود: براساس آمار موجود 46 درصد تلفات جانی ناشی از تصادفهای درون شهری دراستان بوشهر در سال گذشته مربوط به موتورسیکلت سواران است.

وی اضافه کرد: تخلفهای راکبین موتورسیکلت در مواردی مانند عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت، تردد در پیاده روها، تغییر ناگهانی مسیر، انحراف به چپ، استفاده نکردن ازکلاه ایمنی باعث شده این وسیله نقلیه در بسیاری موارد به عامل سلب آسایش و امنیت ترافیک شهروندان تبدیل شود.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر ارائه آموزشهای تخصصی به رانندگان موتورسیکلت، اجرای طرح ترافیکی توقیف، اعمال قانون موتورسیکلت سواران متخلف و برخورد جدی با رانندگان پرخطر را از جمله برنامه های راهنمایی و رانندگی استان بوشهر برای سازماندهی وضعیت رانندگی موتورسیکلت سواران و کاهش تصادفات عنوان کرد.

وی خطاب به موتورسیکلت سواران برضرورت به همراه داشتن گواهینامه، توجه به قوانین مربوط به گواهینامه و بیمه، استفاده از لوازم ایمنی بویژه کلاه ایمنی، استفاده از چراغ راهنما در هنگام تغییر مسیر، احترام به نشانه های چراغ راهنمایی در تقاطع ها و میدانها و عبور نکردن از چراغ قرمز تاکید کرد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.