معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از جمع‌آوری بیش‌از دو میلیون برگ سند دفاع مقدس در استان توسط این بنیاد خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ به‌همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیش‌از دو میلیون برگ سند دفاع مقدس در استان جمع‌آوری شده است، که از این تعداد ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار برگ سند در زمینهٔ بمباران‌هاست بخشی از اسناد جمع‌آوری‌شده به‌ صورت صوتی، تصویری، مکتوب و غیرمکتوب است که برای نگهداری نیاز به مکان، امکانات و تجهیزات خاص است.

کهزادی، معاون پژوهش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در این رابطه گفت: اسناد جمع‌آوری‌ شده نیاز به مطالعه و تحقیق دارند که در این راستا۵۰ الی ۶۰ درصد کار اسنادی جمع‌آوری ‌شده است ولی این اسناد باید به‌‌ صورت کتاب و سند درآیند، صحافی شوند و در اختیار محققان قرار بگیرند تا کارهای پژوهشی روی آن‌ها انجام شود.

وی با بیان این‌که برای چاپ این اسنادا نیاز به منابع مالی است، افزود: باوجود این‌که خیلی از اسناد جمع‌آوری‌ شده است ولی در حال حاضر خیلی اسناد دیگر در دست اشخاص است که باید این اسناد نیز جمع‌آوری، نگهداری و برای نسل آینده حفاظت شوند.

کهزادی گفت: حدود ۵۰۰ زن شهیده در استان وجود دارد و با وجود این‌که بانوان استان و کشور در دفاع مقدس نقش اساسی داشته‌اند لذا در محتوا سازی مرکز فرهنگی استان بخشی به حضور زنان در دفاع مقدس اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: اقدام به تشکیل راهبردی شورای زنان دفاع مقدس شده که اسنادی در راستای فعالیت و نقش زنان در دفاع مقدس جمع‌آوری می‌شود و به‌عنوان یک مجموعه رو به‌ جلو حرکت می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.