تبریز؛

پرداخت 11 میلیارد تومان زکات کشاورزان نیکوکار آذربایجان‌شرقی

دبیر شورای زکات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال گذشته کشاورزان نیکوکار استان 11 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات پرداخت کردند، گفت: 44 درصد از زکات جمع‌آوری شده برای نیازمندان و 56 درصد آن نیز در پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دشتی با اشاره به اینکه زکات از 825 روستای استان جمع آوری شد، اظهار داشت: در سال 94 مبلغین زکات برای بیش از 28 هزار نفر از روستائیان استان به صورت چهره به چهره زکات را تبلیغ کردند.

وی با بیان اینکه طی سال 94 دوره‌های آموزشی زکات با حضور ائمه جمعه برای مبلغین، عاملین و مربیان ترویج جهاد کشاورزی در 11 شهرستان برگزار گردید، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته 143 جلسه شورای زکات در سطح استان برگزار شده است.

دشتی از توزیع 289 هزار پاکت زکات فطره توسط دبیرخانه شورای زکات استان خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 3 میلیارد تومان زکات فطره در آذربایجان‌شرقی جمع‌آوری گردد.

دبیر شورای زکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه 3 هزار و 783 تن گندم، 973 تن جو و 309 تن کشمش به ارزش 5 میلیارد تومان در قالب زکات واجب جمع‌آوری شده است، یادآور شد: مبلغ جمع‌آوری شده برای جهیزیه 224 نوعروس، درمان 117 بیمار نیازمند، تحصیل 40 دانش‌آموز، مسکن 37 خانوار مددجو و نیز سایر کمک‌های موردی به 4298 نفر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تعداد محرومان استان نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 67 درصد از زکات جمع‌آوری شده در امور محرومان هزینه شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.