مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان از راه‌اندازی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنابع دستی با همکاری اتاق بازرگانی خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمود باقری با اشاره به کارهای خوبی که در حوزه صنایع دستی استان انجام شده است از آموزش به عنوان مهم‌ترین اقدام در این حوزه یاد کرد.
 
مدیرکل صنایع دستی و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش حلقه مفقوده این حوزه از کار ما در استان بوده که توانستیم به خوبی آن را در تعداد زیادی از روستاهایی که ظرفیت و استعداد این کار را داشتند راه‌اندازی کنیم.
 
این مسؤول گفت: به همین منظور در تعداد 150 روستای استان این کار انجام شد و اکنون آموزش در بیشتر روستاهایی که توانمندی تولیدات را دارند انجام می‌شود.
 
وی اظهار کرد: برنامه‌های زیادی برای موفقیت در این حوزه از کار خود تدارک دیده‌ایم که در صورت تأمین بیشتر اعتبارات آن‌ها را اجرایی خواهیم کرد.
 
این مسؤول افزود: از دیگر کارهای ما این است که موضوع برندسازی را در دستور کار قرار دهیم تا محصول تخصصی استان به نام خود استان در بازارها به فروش برسد و نام کهگیلویه و بویراحمد را در برخی از صنایع تخصصی مربوط به خود استان در سطح کشور زنده کنیم.
 
باقری یکی از کارهای مهم را در زمینه ایجاد چرخه تولید دانست و گفت: در چرخه تولید از نخ‌ریسی گرفته تا رنگ‌رزی را مد نظر قرار می‌دهیم و در انتها به صادرات محصولات خود فکر می‌کنیم.
 
مدیرکل صنایع دستی و میراث فرهنگی استان از مهمترین برنامه‌های کاری را مربوط به ایجاد بازارچه‌های موقت و دائمی دانست و گفت: همچنین طبق برنامه‌ریزی به دنبال ایجاد و تشکیل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان با همراهی اتاق بازرگانی هستیم.
 
انتهای پیام/ف - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.