طرح «تفکیک از مبداء پسماند» از ابتدای تیر امسال در شهرستان بندرعباس اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: فرایند تفکیک در مبدا برای بازیافت مواد زائد جامد  با هدف ارتقاء فرهنگ شهروندی،  بازگشت مجدد این منابع به چرخه تولید، کاهش حجم زباله ، افزایش عمر محل دفن پسماندها و حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌های تمام شده دفع پسماند برای شهرداری و مردم برنامه ریزی شده است.
حبیب بهادری گفت: برای شروع این طرح، از هر منطقه شهر بندرعباس 10 محله انتخاب شده است.
وی با اشاره به شیوه اجرای طرح افزود: آموزش‌گرهای مشخص شده طرح به صورت چهره به چهره در مناطق مشخص حاضر شده و آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: همزمان با آموزش شرایط فیزیکی مناسب برای رعایت ضوابط مربوط به طرح مذکور و نظافت شهری ایجاد خواهد شد.
بهادری  افزود: بر اساس برنامه زمانبندی مشخص پسماندهای جمع‌آوری شده از شهروندان تحویل گرفته می‌شود.
وی افزود :درکنار آگاه سازی،  آموزش و ایجاد شرایط فیزیکی مناسب برای اجرای طرح،  قوانین مربوط به مدیریت پسماند اجرا  و با متخلفان و کسانی که نظافت شهری را رعایت نمی کنند برخورد خواهد شد.
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بندرعباس تولید ، دفع بی‌ رویه مواد زائد در محیط زیست را یکی از مشکلات قابل ملاحظه‌ای که این روزها در شهرهای بزرگ و کوچک عنوان کرد.
بهادری افزود:  این امر بدون توجه به مقوله بازیافت و استفاده مجدد از مواد بازیافتی علاوه بر هدر رفت سرمایه‌های ملی و هزینه واردات مواد اولیه باعث از بین رفتن منابع طبیعی و ایجاد صدمات جبران ناپذیری بر محیط زیست می‌شود.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.