ماموران سابق سیا از پیوستن عوامل حادثه تروریستی لاکربی به گروه تروریستی داعش گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، رابرت بائر (Robert Baer)، یکی از ماموران سابق سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) اعلام کرد برخی از تروریست هایی که در حادثه لاکربی نقش داشتند، هم اکنون در کنار گروه تروریستی داعش می‌جنگند.

رابرت بائر در کتاب جدید خود مدعی شده است در حادثه لاکربی ایران دستور بمب گذاری را داده بود. «کنی مک اسکیل»، وزیر سابق دادگستری اسکاتلند، نیز پیش از این ایران، سوریه و «گروه فلسطینی جبهه خلق برای آزادی فلسطین شاخه دبیر کل» را به توطئه چینی در خصوص حادثه لاکربی متهم کرده بود. درنهایت لیبی مسئول این حمله شناخته شد و دو لیبیایی در دادگاه محاکمه و فردی به نام عبدالباسط مقرحی به اعدام محکوم شد؛ البته او هفت سال پیش به دلیل پیشرفت بیماری سرطان از زندان آزاد شد و در سال 2012 میلادی مرد.

افسر سابق سیا اظهار داشت مک اسکیل در بیان حقیقت حادثه لاکربی شجاعت زیادی داشته است. او مدعی است حادثه لاکربی از سوی «گروه فلسطینی جبهه خلق برای آزادی فلسطین» اجرا شده و احمد جبرئیل، بنیانگذار این گروه، هم اکنون در سوریه است و در کنار ارتش سوریه علیه گروه تروریستی داعش می‌جنگد. با این وجود، بسیاری از اعضای پیشین این حزب از سوی داعش شستشوی مغزی داده شده و به این گروه تروریستی پیوسته اند.

رابرت بائر ادعا کرده است: «ابو ابراهیم، اولین مظنون حادثه لاکربی، نیز به داعش پیوسته است. او در خانه ای امن در بغداد پنهان شده بود و پیش از آنکه او را دستگیر کنیم، از آن خانه گریخت.»

پرواز شماره ۱۰۳ خطوط هوایی آمریکا در 21 دسامبر 1988 (30 آذر 1367) از هیترو لندن به مقصد فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی نیویورک در پرواز بود که به دلیل بمب‌گذاری با ۲۴۳ مسافر و ۱۶ نفر خدمه متلاشی شد. ۱۱ نفر هم در لاکربی در جنوب اسکاتلند به هنگام سقوط این هواپیما در این شهر جان خود را از دست دادند. مجموع قربانیان این حادثه به ۲۷۰ نفر رسید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
همه جنایت‌ها زیر سر خودشونه بعد با وقاحت و بیشرمی میگن کار ایران بوده لعنتیها
آخرین اخبار