نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر،کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اینک 86 میلیون مترمکعب آب بدون هیچ استفاده ای درپشت سد زیردان ذخیره و در حال تبخیر است خواستار رهاسازی 30 میلیون متر مکعب آب این سد برای رفع بحران بی آبی روستاهای چابهار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛عبدالغفور ایرانژاد افزود: با رها سازی آب ذخیره شده در پشت سد زیردان، آب آشامیدنی مورد نیاز بیش از 400 روستای بخش های دشتیاری، مرکزی و پلان تا چهار ماه آینده تامین خواهد شد.

وی گفت: 115 هزار نفر در بیش از 400 روستا در بخش های مرکزی، دشتیاری و پلان چابهار برای تامین آب آشامیدنی با مشکل جدی رو به رو هستند و تاکنون بیش از 80 درصد دامهای سبک و سنگین آنان تلف شده است.

وی افزود: بیشترین تماس های تلفنی چند روز اخیر از مردم دشتیاری چابهار است و آنان خواستار اعلام شرایط فوق العاده برای کاهش بحران بی آبی و توجه بیشتر مسئولان کشوری شده اند.

ایرانژاد ادامه داد: بحران بی آبی و کاهش نزولات جوی در روستاهای چابهار به حدی رسیده که آب تمامی هوتگ(محل جمع آوری آب های سطحی) خشک شده و آب چاهها نیز خشکیده و یا به کمترین حد رسیده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار