مجید کیهانی رئیس فدراسیون دو و میدانی اجرای طرح ملی استعدادیابی را جز اولویت این فدراسیون دانست.

کیهانی: طرح ملی استعدادیابی،اولویت اول فدراسیون دو و میدانیبه گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دو و میدانی در گفتگو با رادیو ورزش گفت: یکی از دلایل حضورم در مسابقات قهرمانی آسیا، ارزیابی شرایط دو و میدانی قاره آسیا در بخش پایه و جوانان بود. بدیهی است  امروز در دو و میدانی دنیا، بخش پایه نقش مهم و حیاتی دارد وموفقیت یک کشور در این رشته بر حسب اتفاق شکل نمی گیرد.

وی عنوان کرد: در پرواز دبی به هوشی مینه، بنده و دهلان، رئیس کنفدراسیون آسیا، حدود 7 ساعت به طور مفصل درباره دو و میدانی ایران صحبت کردیم. در این گفت و گو سعی کردم  نظر مساعد او را در خصوص دو و میدانی ایران دریافت کنم به علاوه این که او قول هایی در این زمینه به من داد. 

کیهانی به نبود برنامه در دو و میدانی اشاره و اضافه کرد: در مقطعی که در دو و میدانی برنامه وجود داشت جوانان برجسته ای مانند احسان حدادی، سجاد مرادی و .. ظهور کردند و افتخارات زیادی کسب کردند. اما در 4،5 سال گذشته، در بخش پایه برنامه ای نداشتیم که این موضوع  باعث ناکامی های این روزهای تیم های ملی شده است. زمانی که بنده به عنوان رییس انتخاب شدم از همکاران در فدراسیون درباره استعدادیابی سوال کردم، اما همه با واژه ای به نام استعدادیابی غریبه بودند.

رئیس فدراسیون دو و میدانی درخصوص  اقدامات انجام شده در زمان وی در بخش پایه اظهار کرد:ما در فدراسیون دو و میدانی به درستی تشخیص دادیم که موضوع استعدادیابی یک بحث کاملاً پر اهمیت است. از 6 ماه گذشته کار را آغاز کردیم و تعاملات مختلفی را با معاون وزیر آموزش و پرورش داشته ایم. 

کیهانی افزود طرح ملی استعدادیابی دو و میدانی، مورد موافقت وزارت محترم ورزش قرار گرفته است و در ردیف طرح های برجسته وزیر ورزش است. در حال حاضر در همه استان ها طرح ملی استعدادیابی به پایان رسیده است. اولویت اصلی فدراسیون دو و میدانی، اجرای طرح ملی استعدادیابی، تداوم آن و طرح استعدادهای ویژه است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار