520 مصوبه نامگذاری، اصلاح و تغییر نام معابر شهری دارالمومنین کاشان با موضوعات ارزشی و شعائر اسلامی نامگذاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهرستان کاشان حاشیه مراسم تودیع و معارفه اعضا کمیته نام گذاری معابر و اماکن عمومی در سازمان زیباسازی شهرداری کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: این نامگذاری‌ها با 376 مورد پرونده در 35 جلسه طی یکساله اخیر در کل معابر شهری شامل میادین،
کوچه‌ها،خیابان‌ها و کوی انجام شد.
بهروز گرانمایه، افزود: این نام‌گذاری‌ها در حوزه‌های اسامی مقدس اسامی اهل‌بیت(ع)، شهدا، مفاخر و مشاهیر، مشاغل، طبیعت،شعائر اسلامی و مفاهیم ارزشی انجام شده‌است.
به‌گفته‌ وی، نمونه‌ای از اسامی، بلوارهای سرداران شهید مرتضی جارچی، کریمی طاهری و شهیدان جانجانی، کوی شهیدان صنایع، بلوار حضرت‌زینب(س)والزهرا(س)،میادین محمدرسول‌الله(ص)، قمر بنی هاشم(ع)، باقرالعلوم، امامزاده ولی و میدان صحیفه از معابر متبرک به نام شهدا و اهل بیت(ع) در مناطق مختلف شهر کاشان است.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کاشان، خیابان‌های نهج‌البلاغه، امین و استقلال را نامگذاری در حوزه مفاهیم ارزشی برشمرد و افزود: نامگذاری خیابان‌ها با عناوین شهاب تشکری، استاد بهنیا، استاد فیضی، پروفسور ارشدی، مرشد، شیرخدا، شجاع‌الدین در حوزه مفاخر و مشاهیر است.
گرانمایه افزود: خیابان چهارباغ، محور سلامت با باغ‌راه‌های طراوت، نشاط، طبیعت، تندرستی، ورزش و جوانان را از عناوین نامگذاری‌ها در حوزه طبیعت برشمرد و گفت: نامگذاری خیابان بهیار، میدان صنعت و کوی بهورزدر حوزه مشاغل است.
وی افزود: بوستان‌های فردوس، شقایق و فرش از دیگر نامگذاری‌های معابر در سطح شهر با محوریت طبیعت و معرفی صنایع دستی کاشان است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار