رییس دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: راه‌اندازی شهرک فناوری و اجرای پروژه‌های پژوهشی در این دانشگاه 50 درصد درآمدها تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اخباری در حاشیه نخستین گردهمایی هم‌اندیشی شهرداران، معاونین و مسوولین عمران و شهرسازی و دفاتر فنی شهرداری‌های کاشان و شهرهای مجاور در گفتگو با خبرنگاران گفت: ده‌ها میلیارد درآمدزایی حاصل از اجرای طرح‌های پژوهشی در این دانشگاه است.
وی، با اشاره به اجرای 300 طرح آزمایشی و پژوهشی این دانشگاه در تعامل و همکاری با شهرداری‌ها، ارگان‌ها و نهادهای اجرایی این شهرستان و خارج از آن گفت: این پروژه‌ها با ارزش چندین میلیارد ریالی به صورت مشترک با صنایع، شهرهای قم و اصفهان، شهرداری‌ها ، فرودگاه و مصلی کاشان در حال انجام است.
به‌گفته‌وی، تامین درآمد از طریق اجرای پروژه‌های پژوهشی برای دانشگاه مصداق اقتصاد مقاومتی در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه مراکز و نهادهای علمی است.
رییس دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، کسب رتبه یک کشوری معاونت پژوهشی واحد کاشان در جشنواره امسال فرهیختگان در زمینه نسبت درآمدهای پژوهش برون‌دانشگاهی به همت اعضای هیات علمی را تاکیدکرد و گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه‌های نساجی، عمران و مکانیک این دانشگاه نیز با هدف‌گذاری افق پنج‌ساله آن علاوه بر اینکه  دانشگاه را در اجرای
پروژه‌های پژوهشی قوی‌تر و کاربردی‌تر می‌کند تبدیل به دانشگاهی جامع نیز در شهر متمدن و مطرح کاشان در حوزه‌های علمی می‌شود.
اخباری در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین  هم‌اندیشی تخصصی شهرداران منطقه فرهنگی کاشان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، گفت: تعامل شهرداران منطقه فرهنگی کاشان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در نهایت منجر به انجام بهتر رسالت پژوهشی و کار عملیاتی دانشگاه از تبدیل محور آموزشی صرف به رفع نیازهای اجتماعی می‌شود.
وی تصریح کرد:تحقق رسالت شهرداری ها در ساماندهی نظام شهر و توسعه خردمندانه  با استفاده  از نیروی آموزش و پژوهشی دانشگاه و تزهای دانشجویی  به سمت رفع نیازهای شهری در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری از دیگر  مزایا و خروجی این تعامل دوجانبه است.
به‌گفته‌وی، همکاری پژوهشی این دانشگاه و شهرداری ها عامل توسعه خردمندانه شهری با ارائه خدمات تخصصی و مصداق اقتصاد مقاومتی است که تعامل این دو نهاد علمی و خدماتی با محوریت پژوهش و رفع معضلات شهری می‌تواند شهری هوشمند و توسعه یافته را با خدمات تخصصی و علمی بسازد.
شایان ذکراست: نخستین گردهمایی هم‌اندیشی شهرداران 21 شهر منطقه فرهنگی کاشان از شهرهای محلات تا نائین، معاونین و مسوولین عمران و شهرسازی و فنی دفاتر شهرداری‌های کاشان با رییس و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در تالار اندیشه این دانشگاه برگزارشد.
بازدید از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مقاومت مصالح (کشش فولادی) بتن، ژئوتکنیک، مکانیک خاک، روسازی و آسفالت، نقشه‌برداری و ژئو ماتیک دانشگاه،سخنرانی سید علی ثابت، عضو هیات علمی دانشگاه، هیات رییسه سازمان نظام مهندسی استان اصفهان و عضو شورای اسلامی شهر کاشان،  سخنرانی زهره دهقانی بیدگلی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، میزگرد بررسی مشکلات و راهکارهای همکاری فی مابین شهرداری‌ها و دانشگاه، ارائه گزارش محدرضاکریمی، کارشناس مسوول مجموعه آزمایشگاه‌های عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان ، مهندس یاالله رییس مرکز ژئوماتیک دانشگاه، خانم دکتر رضوی‌زاده، رییس مرکز تحقیقات معماری و انرژی و بیان راه‌های همکاری شهرداری توسط محسن حیدری، مدیر هماهنگی امور مناطق شهرداری کاشان از جمله برنامه‌های این نشست بود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار