شهرکرد؛

بهره برداری از 17 طرح بخش کشاورزی شهرستان بروجن

همزمان با هفته جهادکشاورزی، بهره برداری از 17 طرح بخش کشاورزی شهرستان بروجن آغاز شد.

بهره برداری از 17 طرح بخش کشاورزی شهرستان بروجنبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با سومین روز از هفته جهادکشاورزی و با حضور معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل جهادکشاورزی و جمعی از مسئولین استانی و محلی، بهره برداری از 17 طرح بخش کشاورزی در شهرستان بروجن آغاز شد. 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بروجن گفت: 15 پروژه آبياری تحت فشار در سطح 537 هكتار، با اعتبار 42 میلیارد و 952 ميليون ريال از محل اعتبارات دولتی و خودياری كشاورزان از جمله این طرح هاست که صرفه جویی و مصرف بهينه آب، بهبود كميت و كيفيت محصولات توليدی و همچنین بهبود درآمد و معيشت 573 خانوار روستایی را در پی دارد.

روح الله معتمدی افزود: شهرستان بروجن با تجهیز نزدیک به 60 درصد اراضی آبی به سیستم های نوین آبیاری، حائز رتبه اول استان و کشور در این زمینه است.

وی گفت: افتتاح يك واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفيت 20 هزار قطعه در هر دوره با هزينه كرد 7 میلیارد و 40 میلیون ریال و اشتغال زایی 6 نفر به طور مستقيم، و افتتاح يك واحد توليد قارچ خوراكی با ظرفيت 200 تن در سال و هزينه كرد 8 میلیارد و 750 ميليون ريال و اشتغال زایی 17 نفر به طور مستقيم، از دیگر طرح های بهره برداری شده است.

گفتنی است؛ 21 تا 27 خرداد، به عنوان هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده و 27 خرداد سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام خمینی (ره)، روز جهادکشاورزی است.

بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن (شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

حدود 40 درصد جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار