مدیرکل دامپزشکی استان لرستان از واکسینه کردن نزدیک به ۳ میلیون راس دام علیه بیماری تب برفکی در این استان خبر داد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از لرستان ؛ توکلی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه در سال ۸۸ بیماری تب برفکی در بین دام ها اپیدمی شد، اظهار داشت: در سال ۸۸ تعداد ۴۴ هزار راس دام بر اثر بیماری تب برفکی از بین رفت.
 
وی با بیان اینکه امسال با ورود سویه جدیدی از بیماری تب برفکی متاسفانه این بیماری دوباره به صورت اپیدمی حادث شد، تصریح کرد: ۱۵ هزار راس دام بر اثر این سویه جدید بیماری تب برفکی تلف شدند.
 
مدیرکل دامپزشکی استان لرستان با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل ورود نوع جدیدی از این بیماری ساخت واکسن جدید طول کشید، گفت: ورود این ویروس همزمان با تجهیز و بهینه سازی دستگاه های موسسه رازی که واکسن ها را می سازد بود و همین امر باعث شد تا ساخت واکسن ۳-۲ ماه عقب بیافتد.
 
توکلی با بیان اینکه متاسفانه به همین دلیل واکسن به اندازه کافی به دست دامپزشکی نرسید و تب برفکی در بین دام ها اپیدمی شد، تصریح کرد: اگر واکسن به موقع تولید می شد می توانستیم این بیماری را با تلفات کمتر کنترل کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه پس از ساخت واکسن نیز بیشترین میزان واکسن در کشور را لرستان دریافت کرد، افزود: نزدیک به ۳ میلیون راس دام علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
انتهای پیام/ا
 
 

برچسب ها: واکسینه ، میلیون ، راس ، دام ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.