اردبیل؛

رهاسازی ۲ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در سدهای اردبیل

مدیرکل شیلات و امور آبزیان استان اردبیل گفت: ۲ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در دریاچه‌ها و سدهای استان اردبیل رهاسازی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرآرمان واعظی در جریان رهاسازی بچه ماهی سفید در دریاچه شورابیل اردبیل با بیان اینکه امروز 2 میلیون بچه ماهی سفید در دریاچه‌ها و سدهای استان اردبیل رهاسازی شد، اظهار داشت: وزن این بچه‌ ماهی‌های سفید رهاسازی شده یک گرم است.

وی با اشاره به اینکه بچه ماهی‌های سفید در دریاچه شورابیل، سد گیلارلو و سد مشگین‌شهر رهاسازی می‌شوند، تصریح کرد: هدف از رهاسازی این بچه ماهی‌ها در سدهای استان ارتقای بهره‌وری و پرورش ماهی و آبزیان است که امیدواریم شاهد تحول عظیمی در حوزه پرورش آبزیان و شیلات استان اردبیل باشیم.

مدیرکل شیلات و امور آبزیان استان اردبیل بیان کرد: ارزش بچه ماهیان رهاسازی شده در دریاچه‌های استان اردبیل یک میلیارد تومان بوده است که از سوی سازمان شیلات کشور در اختیار شیلات اردبیل قرار داده شده تا در دریاچه‌ها و سدهای موجود استان رهاسازی شود.

واعظی با بیان اینکه استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در تولید و پرورش ماهیان سفید و انواع ماهیان خوراکی دارد، افزود: در این زمینه نظارت همه‌جانبه‌ای در پرورش ماهی در اردبیل وجود دارد و در صدد هستیم جشنواره غذاهای آبزی در اردبیل را برگزار کنیم که این امر می‌تواند گام بزرگی در توسعه شیلات و آبزیان استان اردبیل باشد که نیاز است برای برگزاری این جشنواره دستگاه‌های استان اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، رهاسازی ، بچه ، ماهی ، سفید ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.